Jag tror den blandar för lite olja, har du kollat blandningen? Min 03 skar andra tanken med ren Soppa i 40 km/h jämn fartflera km, den blandade under 2% trots att pumpen ställdes upp ett varv på staget, tog då ytterligare ett
Jo jag har kollat upp pumpen,den stog redan på max. Gick inte att korta axeln nå mer.
Så nu har jag tagit det säkra före det osäkra,kopplat "bort" pumpen och blandar direkt i bensinen.
Har dock inte hunnit med någon uppstart än då ryggen sa stopp.
Pumpen sitter fortfarande kvar. Har gjort ett slutet system.D.v.s att pumpen skickar oljan tillbaka till oljebehållaren och runt igen.
Frågan är om jag kan ta bort länkaget mellan trottelhus och pump?. Ger då pumpen max till vattenpumpsaxeln då,och kan det vara skadligt på något sett?.
Kan minnas fel, men det var väl just 2003orna som hade lätt för att skära för mitt i tillverkningen så ändrade mikuni specen på just oljepumpen, så justerar man den efter märkningen så går de snålt.
jag kommer inte ihåg att jag hört det men det kan nog stämma , jag vet inte hur markeringen på min stod ställde bara upp den så jag var nöjd med blandningen
Inga synpunkter på att låta pumpen ha fult flöde till vattenpumpsaxeln hela tiden då?,är det ett slutet "rum" i blocket som oljefylls eller far oljan vidare in i motorn och blandas med bensinen?.
tänkte du då plugga slangarna till insugsgummina å ställa pumpen på max ? det är liten mängd olja som går I slangen till vattenpumpsaxeln jämfört med dom som smörjer motorn , men det skulle nog fungera men jag skulle inte göra så , då har man bade ett sepratsystem och måste ändå blanda I tanken , jag har tagit bort pumpen och dragit upp slangen från vattenpumpsaxeln till reedkorgen och sprutar I några "matskedar olja " där ett par ggr per vinter , på senar år har jag fettat in axeln vid montering och borrat ett litet hål från vevhuset som dropar olja mitt på drevet (så gör även speedwerx) , båda lösningarna har fungerat bra ...
vi diskuterade smörjningen tidigare och en del påstår att det inte behövs någon smörjninng alls till pumpaxeln , och att Suzuki pumpar in oljan dit enbart är för att xtra smörja dom inre vevlagrena , jag tror dock inte det , och dom få jag känner som fått haveri på pumpdrivningen har kört med bortplockad pump
Tack för länken odyssé,intressant läsning.
Jo jag har pluggat nipplarna på insuget. Om det nu bara kommer en väldigt liten mängd olja till vattenpumpsaxeln så tror jag att jag behåller pumpen och staget kopplat till spjällhuser.
Tänker som så att jag blandar 2% i tanken,och vid höga varv så ger oljepumpen en lite boost extra olja till motorn.
Kört 3 mil nu utan missöden.Smiskat mestadels diken pga lite snö. Går riktigt bra,rapp och agressiv gammskoter.Kommer på mig själv att få det där flinet som bara en 2-takts maskin kan framkalla,skräck blandad förtjusning.
Skulle va kul att få prova en helt standard 03-F7 och jämföra.
Någon som kan ge en uppskattning på effekt i spisen.planad topp,portade cylindrar,fuel reducer.?
145 hk borde den ge , du har väl en liten tändkil ochså ? 03an har lite tightare squish och gav lite mer effekt än dom senare , jag bromsade en std 03 till 135 hk som hadde gått 1000 mil utan kolvbyte med bsfc på over 0,80 ...
Jodå,sitter en tändkil där. Börjar förstå varför dom här motorerna fortfarande(?) är populära. Verkar vara "lätt" att plocka ur bra med effekt ur en relativt liten motor.