Sv: Lynx Radien - F�r och- nackdelar, bra och d�ligt.
Som jag skrev på slutet, det är klart att du ska prova ett annat fabrikat om du tvivlar på Lynxen.
Att du inte förstår hur jag menar när jag anser att det är skillnad på att ställa sig på en skoter inne på en försäljningshall och att köra samma skoter i terrängen, det kan jag inte hjälpa dig så mycket med.... men jag kan göra ett försök.
År 2010 så köpte jag och en kamrat varsin ny skoter. Han köpte en Renegade och jag en Xtrim. Vi hade såklart båda testat att sitta, stå och bryta på skotrarna innan vi köpte dem.
Ett av disskutionsämnena då blev dynorna. Kamraten ansåg att Renegadens dyna var överlägset mycket skönare än Xtrimens smalare och betydligt hårdare dyna. Jag kunde inte annat än att hålla med honom, för mjuk och behaglig var den ju. Nu köpte vi som sagt varsitt märke, och under vintern sedan när vi kört en del och blivit inkörda så förändrades också synen på vilken dyna som var den bästa.
Renegadens var fortfarande såklart mjuk och skön, men överdraget har en struktur som nästan limmar fast byxröven på dynan medans Xtrimens smala hårda dyna tillät förflyttningar på sätet som gjorde körningen mycket smidigare.
Därav menar jag att man kan få en förändrad syn på saker beroende på hur, var och när man upplever dem.
Var det en okej beskrivning för dig?
Eller ska jag fråga om det var en okej beskrivning för Boondockersaint eftersom du skriver om dig själv i tredje person....?
Hehe, du reagerade på tredje person chargongen i texten, växlar mellan jag och Boondocksaint.
Förlåt, ville bara se om det möjligtvis störde någon likt uppfattningen om fotstegen
Hade jag nu förbokat en Radien så skulle jag inte vilja höra några negativa kommentarer om maskinen, den är ju perfekt och överlägsen allt annat :eyebrows:
Men, det är till syvende om sist inte lämpligt att kritisera någons upplevelser. Att skriva ut att man inte förstår hur någon resonerar utifrån en uppfattning som denne har om något är direkt kritik av personens upplevelse. Tyvärr inte ok för mig, ledsen kompis.
Men seriöst, jag förstår din poäng Mas såklart. Hade det varit någon annan detalj på Radien som var i blickfånget så hade jag också delat din uppfattning rakt av. Klart man inte kan döma utan att testa.
Dock, stegen är för viktiga att tumma på för min del så för denna gång avfärdar jag Lynx (vilket är ett otroligt faktum i sig då jag är Lynx patriot uti fingerspetsarna).
Sen tror jag det är viktigt att vi talar samma språk och inte målar upp Radien likgiltig. De smala stegen är förmodligen riktigt bra ute i terrängen för de som gillar att åka lössnö- maskiner. Jag är en crossover förare och då passar inte tåkörning enbart.
För min del tycker jag Lynx kunde kört på de smala stegen för DS maskinerna och hållt sig till mer universella steg på crossover segmentet.
Kan väl inte vara så komplicerat att ha viss förståelse för det resonemanget, eller? Om det inte går finna förståelse för det så har du eller ni (alla som läser forumet) min respekt likväl. Alla är vi olika...
I de fall även crossover förare på Lynx (bortsett från mig) vill ha dessa steg som sitter på DS modellen så okej, låt dem bestå. Om jag gissar redan nu så kommer Lynx sätta andra steg på modellåret 2018/2019 för crossover modellerna. Det är bara en känsla jag har.
Ska faktiskt bli riktigt intressant att testa en Polaris för nästa säsong, är nytt och lite spännande för min del då det annars varit BRP. Just SKS är en riktigt grym utmanare på crossover sidan med sina extra boggiehjul, kylare framtill, bra kamhöjd och ett riktigt slimmat chassi som är utmärkande smidig i terräng och på led.
Måste säga att just varmgång allt för lätt har varit riktigt irriterande på maskinen jag kört. Tycker inte man ska behöva utrusta extrakylare med elfläkt som tillval, borde vara logiskt att det redan sitter där om BRP är medveten om problemet!? Nu kanske Radien med 850 motorn inte har samma bekymmer. Polaris å andra sidan har redan tänkt ut den lösningen på SKS vilket jag uppskattar.
Sen, har bekanta som kör med assault 144" och jag måste erkänna att där lynxen (BD 3700 RE) fått kämpa, har dem seglat förbi ganska enkelt :eyebrows:
Har två vänner som köpt nya Radien, en RE samt DS. Ska bli en intressant säsong om alla får ha hälsan i behåll tills dess