Men vad gör man om man vill köra på en led som inte tillhör min skoterklubb?Givetvis!
Vad gör du om du parkerar bilen i ett parkeringshus som inte är ditt?Men vad gör man om man vill köra på en led som inte tillhör min skoterklubb?
Tjae.... Jag betalar medlemsskap i den skoterklubb där jag bor, kör jag mer än 1 eller 2 ggr på en säsong på ett annat områdes leder, så löser jag ett medlemsskap där med. Tycker jag att en klubb på ett ställe där jag bara är en gång gör ett särdeles bra jobb, så löser jag gärna ett medlemsskap där också för att jag uppskattar det jobb de gör. Kör jag där det är frivilliga ledbevis, så löser jag ett, är det obligatoriskt ledbevis, så är det ju samma sak där med. Är på det stora hela småpengar i sammanhanget. Om man slår ut det tillsammans med skoterköp, hjälm, övrig utrustning, bränsle, olja, underhåll, försäkring osv. Ser det inte som något att fundera över. Jag löser fiskekort där jag fiskar också.Men vad gör man om man vill köra på en led som inte tillhör min skoterklubb?
Givetvis ska man betala avgiften till sin lokala skoterklubb. Och för de som har tid över kan det också vara värdefullt att engagera sig i sin lokala klubb med att exempelvis röja leder, spika upp nya kryss och eventuellt preppa leder med klubbens utrustning. Klubbarna är nyckeln till att vi ska kunna behålla det vi älskar så mycket, som för skoteråkarnas talan gentemot krafter som vill begränsa skoterkörning.Som rubriken lyder!!
Är ni med i någon skoterklubb och betalar på det sättet?