byta upp mig.

bilbolife

Ny medlem
8 okt 2018
2
2
3
29
Finland
hej, skulle behöva råd eller tips på skoter, har under några år nu kört min gamla articat jag 340 men tänkte köpa något nyare som håller min "våldsamma" körstil, då är mina funderingar till er mer erfarna att vad som skulle passa mig?

kör mest på is och i skog och har testat bekantas olika skotrar såsom mxz600/lynx 600 e-tec/polaris 600 igrr. gillar mxz men vad finns det för nackdelar med dom(03-07årsmodell)?

eller vad annat skulle kunna rekommenderas till mig?

pris mellan 25k-50k, får inte dra huvudlöst med bensin, då jag kör med jagen som har ca 30hp så skulle det få vara mycket mer power till helst över 100, sportmodell men som också kan orka i lössnö, och rolig att leka med.

tacksam för svar !

Reactions: aasen och trixa

Elias_jämtland

Ny medlem
13 okt 2018
2
0
1
20
Jämtland
hej, skulle behöva råd eller tips på skoter, har under några år nu kört min gamla articat jag 340 men tänkte köpa något nyare som håller min "våldsamma" körstil, då är mina funderingar till er mer erfarna att vad som skulle passa mig?

kör mest på is och i skog och har testat bekantas olika skotrar såsom mxz600/lynx 600 e-tec/polaris 600 igrr. gillar mxz men vad finns det för nackdelar med dom(03-07årsmodell)?

eller vad annat skulle kunna rekommenderas till mig?

pris mellan 25k-50k, får inte dra huvudlöst med bensin, då jag kör med jagen som har ca 30hp så skulle det få vara mycket mer power till helst över 100, sportmodell men som också kan orka i lössnö, och rolig att leka med.

tacksam för svar !
Ski doo rev 600 sdi i XP chassiet eller typ en Polaris Iq rr/dragon/shift? Dom flesta 600cc från 05 och framåt är ganska skottsäkra, skulle själv rekomendera en iq shift då dom är billiga och har en bra motor med 120 hk.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.770
845
113
Kramfors
Så länge du håller dig till 600cc håller alla märkens motorer bra.Om du vill ha mer pulver till samma eller bättre hållbarhet som en 600 så köp Arctic cat 700cc och även 800an håller svinbra oavsett årg. Om du vill ha låg såsförbrukning så är e-tec 600an klart snålas den drar som en fyrtaktare.