Till nu i vinter har jag gjort utväxling på dragsnöret. Nu kan jag dra igång den med en hand men man får dra dubbelt så långt om ni fattar. Jag har fäst ett extra startsnöre bak i lyftbygeln på skotern och snöret löper efter sidan på sadeln fram till dragstarthandtaget. Just där draghandtaget sitter normalt har jag fäst ett linblock /trissa ( från hundens löplina). De brytblocket är fastknutet i original startsnöre. Handtaget är flyttat till dragsnöret jag knutit fast bak på skotern om ni fattar så de jobbar med bryttrissan. Motorn blir exakt halverat tung att dra men problemet är bara att jag inte kan dra igång den med bägge tassarna för då blir de för kort draglängd man kan inte fysiskt röra sig lång då.Men med en hand går de däremot rel enkelt nu jag upplever den som skonsammare för ryggen att dra igång fast man får dra svinlångt.
Men obs jag har bara gjort några få varmstarter i garaget så jag vill inte rek denna utväxlingshistora än men de verkar lovande.
Jag kan ju ta någon bild om någ fler vill prova denna enkla modd, enda som behövs är ett litet brytblock och 1,5m draglina de är fixat på 5 min.