Zr600 tål inte gas när den är varm.

Busaracer

Medlem
23 dec 2018
10
3
3
53
Älvkarleö Bruk
Som titeln säger så har jag problem med min gamla Zr 600 Efi -98. Startar hur lätt som helst och går som den ska en stund sen bara "bööar" den när man gasar. Det går att hålla ca 5000 rpm men inte över det. Får den svalna av lite går den en stund igen. Stator, vattentempmätare och lufttempmätare är bytt. Spridarna ultraljudstvättade och bränslefiltren rengjorda. Bränslepumpen tvångskörd med mc-batteri. Inga felkoder i ECU. Kompet är jättebra. Vad i hela friden kan det vara som felar?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
856
113
Kramfors
De har du rätt i. Prova en enkel sak skruva lös tanklocket lite så de kan suga in luft via det jag tänker igensatt avluftning från tank. Jag vet inte om zr har separat pickuppspole eller om den hänger med statorn men om den nu är separat mät upp den kall och när den börjar jävlas. Ohm mätning då.

Busaracer

Medlem
23 dec 2018
10
3
3
53
Älvkarleö Bruk
Prova en enkel sak skruva lös tanklocket lite så de kan suga in luft via det jag tänker igensatt avluftning från tank.
Det känns som jag testat allt men nu när du skrev så där kom jag på att just det har jag inte provat😀. Så otroligt less jag blir om det är så enkelt, tack för tipset.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
856
113
Kramfors
Det känns som jag testat allt men nu när du skrev så där kom jag på att just det har jag inte provat😀. Så otroligt less jag blir om det är så enkelt, tack för tipset.
Ang vacum i tank så har jag fått det på två hojar för många år sedan. Första gången höll jag på bli tokig maskinen gick bra närmare 5km vid första uppstart för dagen sedan dog den. Väntade man ca 15min gick den ca 2km åt gången. Avluftsslangen va klämd på dem och innan jag upptäckte det o_O:mad:🆒:eek::oops: