såg din sista fråga nu, ne spelar ingen roll.. även om ja kör gamla stift typ några dagar senare så går den skitilla...
Ok den oljan kör jag också och den knäcker inte stift vid 3-4% blandning i tank ivf så den kan man säga är stiftvänlig.ok, då är de nog de.. Får försöka ställa ner den lite.. Just nu kör ja på okq8 helsyntet raceolja åka 189 kr litern.. O innan ja glömmer så hemskt mycke tack för allt bollplank.
Nu rev ja isär allt ordentligt Ida, o fick se att höljet till vajern efter hårt granskande var av, samt eltejp o grejer som ja ej tidigare har sett så nån har vart här o pillrat före mej... Har ställts ner pumpen o fått dit en returfjäder, kommer förmodligen funka denna säsongen, körde en hel del Ida o fått det att funka galant. Ska även för säkerhets skull tänka fullt i olja o bensin o räkna ut procenten, om de emot förmodan är för lite så procentar ja i tanken.. såg dock att de dragit olja Ida men blev bara en kort sväng så omöjligt o säga hur mycke.. Är de någon som vet vart ja kan hitta denna vajer till min skoter? Lilla vajern till oljepumpen alltså? Har sökt men inte hittat.. Till polaris fusion 06.
Ok, då blir de nog till att märka ut alla motorkuddar, maskinen har ju bara strax över 200 timmar så bör ju funka som de är. En grej ja tänker på är om man inte kan hissa upp skotetn o ta bort bukplasten o ta kabeln den vägen? Funkar deFå loss den är inga problem men sätta tillbaka den rätt linjerad och rätt cc mått är skitsvårt renutsagt. Du kan fuska genom att rita/märka där den sitter nu i motorfästena då blir den lika linjerad och centrerad som nu ivf. Men om du vill ha ut mesta möjliga effekt ur variatorerna och långt remliv så passar du på att ställa in motorn exakt rätt i alla mått. De bör man kolla lite då o då för motorkuddar blir trött efter några hundra mil och då måste man flytta fram motorn lite.
Rätt linjering och cc mått mellan primärvariator och sekundär variator hittar du säkert på någ forum i usa eller verkstadsmanual på nätet. Om du har tur vet någ här vilka mått de ska va.