Ni som kör eller kört Boondocker 850 3900 (RE & DS) är ni nöjda med maskinerna?
Finns det fortfarande problem med sprängda remmar osv?
Två polare som åker 850 3900 ds, båda supernöjda med maskinerna. Båda har köpt diablokit till dom så inget remstrul för dom, dock original mattan verkar inte vara nån höjdare i hårdare före, ena har bytt matta nu efter 100 mil, och den andra börjar kammarna att släppa på ända ner till korden på mattan. Annars sjukt kul maskin med nästintill för mycke ös i!Har remproblemen blivit bättre med årsmodeller och bulletinerna?
36”Någon som kan bekräfta framvagnsbredden på en ds 3900 -2018/2019.? Är det 36" eller 38" ?
Grymt, då har jag koll. Är väldigt nära att köpa en 3900 -18 men det verkar som ett måste med diablo kitt om man vill ha en hållbar säsong. Någon som vet en firma som säljare detta kit i södra Norrland?
Hade en 2018 BD RE 3700 och inga remmar gick för mig (Diablo) körde 167mil + 50mil original bestyckning, bränslesnålare än dom flesta 800cc - 840cc motorer vid blandad körning, långkörning kommer jag ner i samma förbrukning med min Polaris 840cc.Ni som kör eller kört Boondocker 850 3900 (RE & DS) är ni nöjda med maskinerna?
Berätta gärna lite mer om diablo.Hade en 2018 BD RE 3700 och inga remmar gick för mig (Diablo) körde 167mil + 50mil original bestyckning, bränslesnålare än dom flesta 800cc - 840cc motorer vid blandad körning, långkörning kommer jag ner i samma förbrukning med min Polaris 840cc.
Har man en maskin som jävlas så ska man starkt överväga att linjera upp motorn ordentligt med hjälp av Grip'n Rips linjeringsverktyg. Köp ett och gör det själv eller lej någon som redan har det. Hade du bott i närheten hade jag möjligen kunnat göra det.Grymt, då har jag koll. Är väldigt nära att köpa en 3900 -18 men det verkar som ett måste med diablo kitt om man vill ha en hållbar säsong. Någon som vet en firma som säljare detta kit i södra Norrland?
Köpte det och fick det monterat och klar blev lite snabbare utväxling/backshift (tog fjädern med lägre inslagsvarv)Berätta gärna lite mer om diablo.
Klarar själv 60 mil per rem men överväger just det kitet.