Ang veven så är det enkelt fixat, i med det breda pto lagret som sitter i nyare cfi 800, antingen går veven av i vevstaksbulten eller vid variatorkonan. En ny skinka kostar ca 1000kr, en vevstake inkl bult också ca 1000kr. Och jobbet bör man enkelt klara av hemma med en press och kopparhammare
Ang avgasgiljotinerna så var dessa först i aluminium men byttes sedan på garanti till rostfria. Så är det inte bytt så är det ett bevis att den aldrig vart servad...
Förgasarna är väll lika dåliga/bra som vilka tm40 som hellst.. dessa blir slitna i trottlarna och loppen när dom gått långt. Däremot keihin pwk som sitter i 700 funkar inte om det är guppigt då dom är för dåligt ventilerade.
Är det en 03 så kan den ha elback, kom väll lite 03 och blev standard 04. Gick att köpa elback till äldre maskiner som ett kit senare. I övrigt är det ju knappt någon el förutom lyse och handtagsvärmare, så krånglar det så är det nog för man har slitit upp kablarna för någon har monterat en 30cm styrhöjare..
Sen är det bara i med slp twinpipes och lite lätt portning så har du 160 ärliga hästar med perfekt gassvar.