Vatten problem

S3agrass

Medlem
21 dec 2019
40
0
6
Arvidsjaur
Hej .
Nu till min problem köpte en skoter som då hade vattenpump som var trasig fine tänkte ja köpte repsats till den fixade pumpen men ju till andra problemet fyllde upp 1.5l vatten för ca 2 dagar sen allt såg bra ut fram tills ja skulle fylla på resten då rann det ut från toppen vatten överallt tryckte ut från skruv hålen från tändstift hålen så till min fråga ja som inte är så spec skoter kunnig vad är det för fel och måste jag ta isär hela motorn nu när det har kommit vatten på kolvarna ?
Mvh Daniel

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.808
850
113
Kramfors
Nej du behöver inte klyva den de är bara dra ur vattnet med tändstift ur eller hela toppen lös,dra som ett tok tills de slutar skvätta vatten. Men den kommer bli svårstartad och du kan bli tvungen ta lös stiften några ggr och elda på dem med gasollåga eller butangas så de värmer ur surhet och vatten men tillslut startar den.

Reactions: S3agrass

S3agrass

Medlem
21 dec 2019
40
0
6
Arvidsjaur
Nej du behöver inte klyva den de är bara dra ur vattnet med tändstift ur eller hela toppen lös,dra som ett tok tills de slutar skvätta vatten. Men den kommer bli svårstartad och du kan bli tvungen ta lös stiften några ggr och elda på dem med gasollåga eller butangas så de värmer ur surhet och vatten men tillslut startar den.
Tack för infon fick allt och funka . Nu försöka lista ut vad det är för fel med mina avgasportar ^^