Har en Ski Doo Everest 440 76:a men med en motor från en Olympique 399 (tror jag) skotern har stått så där 20 år eller mer men nu ville yngsta grabben att vi skulle ta fram den.
Rengjorde förgasaren, lite smörja i cylindrarna fick byta lite slangar och sen testade jag att starta small igång på första rycket och gick fint. Idag tänkte jag att jag skulle kolla vidare och rengöra variatorerna från oxid och då märker jag att vevaxeln glappar ca 1 mm axiellt. Frågan är om detta glapp ska vara men jag tycker det känns ut mycket.
Motorn renoverades för 25 år sen och då byttes lagren som jag vet har C3 spel och har inte körts så mycket sen dess kan tänka mig 100-150 mil max. Man bör inga missljud eller nåt utan motorn får fint. Vad tror ni om detta?
Rengjorde förgasaren, lite smörja i cylindrarna fick byta lite slangar och sen testade jag att starta small igång på första rycket och gick fint. Idag tänkte jag att jag skulle kolla vidare och rengöra variatorerna från oxid och då märker jag att vevaxeln glappar ca 1 mm axiellt. Frågan är om detta glapp ska vara men jag tycker det känns ut mycket.
Motorn renoverades för 25 år sen och då byttes lagren som jag vet har C3 spel och har inte körts så mycket sen dess kan tänka mig 100-150 mil max. Man bör inga missljud eller nåt utan motorn får fint. Vad tror ni om detta?