Hejsan! Har haft en Arctic Cat ZR800 2001 förgasare ståendes några år! När jag köpte den hade vänster cylinder gått varm och kolven smält! Inga synliga fel eller skador på högra cylindern! Nu har jag renoverat motorn med en ny vevstake, omfodrat cylindern mm. Den är uppstartad och jag har kört ett par hundra meter med den! Detta var för 2 år sedan! Inte så mycket snö här nere! Läckte lite ur en förgasare, men annars känns det som den gick fint! Skall sägas också att den skall vara portad av någon "Tikka Racing" Satt även något trimsystem på den. Har satt på original nu istället! Har även gjort nya virar till avgasportarna! Har putsat till dom så dom löper fint, men man kanske borde köpa nya original istället! Byggde ihop av biltemagrejer!
Vad fasen skall man titta efter så att det inte händer igen! Kan man sätta på någon övervakning i form av separata tempgivare så man kan se om tempen plötsligt rusar!
Inställning?
Är det något mer att tänka på med dom här 2-cylindriga motorerna?
Känns som om jag inte kan ett smack om det här!
Mvh
Jerker
Vad fasen skall man titta efter så att det inte händer igen! Kan man sätta på någon övervakning i form av separata tempgivare så man kan se om tempen plötsligt rusar!
Inställning?
Är det något mer att tänka på med dom här 2-cylindriga motorerna?
Känns som om jag inte kan ett smack om det här!
Mvh
Jerker