Min pro rmk 2015 med extramonterad Assault kylare vid drivhjulen går bara hetare o hetare ju mer jag kör. Idag låg den på 95-100c när alla andra låg på 63-70c. De har kommit smygande under ca 25 mil och i dag fick jag ge upp. Jag provade först koka termostaten och den börjar smygöppna vid 53-55c och segar sig upp till full öppning vid 95-100c. Jag tog även lös termostaten från andra pro rmk maskinen och kokade bägge samtidigt och de öppnade lika vid samma temp. Jag provkörde utan termostat också och den går exakt lika het .Jag gissar på vattenpumpen nu om inte de är extremt svårt att få ur luft ur dem? Jag har hissat upp den i fram och kört med luftskruv och kylarlock öppen i flera minuter så jag tror luften är ute. Eller kräver dem någon speciell luftning?
Om nu pumpen lagt av vad är de vanligaste felet, pumpdrevet eller impellern?
De ser nästan ut som de går byta impeller med motor kvar i chassit eller? Om pumpdrevet är väck måste motorn ur antar jag?
Finns de hållbarare impeller till dem eller är de org som gäller?
Eller brukar pumpaxelns drev ge vika?
Om nu pumpen lagt av vad är de vanligaste felet, pumpdrevet eller impellern?
De ser nästan ut som de går byta impeller med motor kvar i chassit eller? Om pumpdrevet är väck måste motorn ur antar jag?
Finns de hållbarare impeller till dem eller är de org som gäller?
Eller brukar pumpaxelns drev ge vika?