Fan jag smälte ner sprillans nya slides på några fullgasrepor på isen jag skulle testa toppfart med Lynx re 600an för jag viste inte vilken drevning den hade jag har nyss köpt den. Jag trodde de va lugnt att hålla stumt 500-600m för de va ca 1-3 cm lösare snötäcke på isen men de gick tydligen inte Jag va uppe i gps 140kmnt med 38mm kamhöjd och 307cm mattlängd de trodde jag skulle funka utan härdsmälta. En nackdel med 07ans re är att de endast sitter ett boggihjul fram i skenböjen förutom bakre vändhjul ( ett hjul på varje sida boggi såklart. På alla andra rc och vanlig Rave samt skidoo rev är de tre boggihjul på varje sida boggiskenor + vändhjul. På min Thundercat är de också bara ett hjul i böjen och den kan jag stumma 200kmt på lika underlag utan att bränna slidsen. Men den har bara 32mm kamhöjd men den är 50kg tyngre så den borde elda upp dem lika lätt tycker man?
Frågan är då är de värt köpa dyrare slids grafit för jag har köpe snik vers svart plast på Rinab. Är dem ovanligt dåliga eller? Är grafitslidsen alla säljer bet bättre än vanlig plast? Är Slides på typ sledstore bättre eller annan firma som har bättre slides?
De sluare med att jag får köpa Finländares träslids eller Yamaha Dupiont slides
Frågan är då är de värt köpa dyrare slids grafit för jag har köpe snik vers svart plast på Rinab. Är dem ovanligt dåliga eller? Är grafitslidsen alla säljer bet bättre än vanlig plast? Är Slides på typ sledstore bättre eller annan firma som har bättre slides?
De sluare med att jag får köpa Finländares träslids eller Yamaha Dupiont slides
Last edited: