Hmm aha modifierad motor igen? Turbo är på G men när vet ingen just nu tydligen (som med polaris).Dessa bilder har jag hittat
Jag har hört att både Lynx samt Yamaha säljer helt ok i Ryssland tror det är främst Viking som är poppis där men vet inte om det stämmer.De är ju i säng med Yamaha, precis som Ski-Doo och Lynx (som förresten äntligen börjar att säljas i nordamerika)
Men kanske Textron/Yamaha skulle ändra på taktiken, låt A-C stå för idèer och utveckling och flytta tillverkningen till Japan för kvalitetssäkringens skull.
Fast det går väl inte för importtullar och sånt, då USA är största skotermarknaden.
Men Ryssland är ordentligt på "G" och det är en kommande marknad som inte får glömmas bort. Då kanske Japansk tillverkning är bättre än amerikansk...??
Ryssland är inte direkt en liten marknad. Läste för några år sedan att lägger man ihop ryssland och europa i antal sålda skotrar så är det fler än usa.Jag har hört att både Lynx samt Yamaha säljer helt ok i Ryssland tror det är främst Viking som är poppis där men vet inte om det stämmer.
Säsong 2019-2020Ryssland är inte direkt en liten marknad. Läste för några år sedan att lägger man ihop ryssland och europa i antal sålda skotrar så är det fler än usa.
Måste ha läst det när man provade rysk vodka.... men det är dom fan bra påSäsong 2019-2020
Russia continues its strong sales activity with over 7,191 new sleds sold following last year’s sales of 6441 sleds. This is a sales increase of slightly over 10% in Russia
Källa
New Snowmobile Sales Data for Winter of 2019-2020, ISMA (International Snowmobile Manufacturers Association)-Information for snowmobilers: snowmobiling trails and safety; facts and trends
Snowmobile sales statistics for the 2019-2020 season.www.snowmobile.org
Skulle kunna tänka mig utan att ha läst hela rapporten att de inte räknar med de inhemska ryska märkena i de +7000 skotrarna. Jag har även jag för mig att det säljs numerärt mycket skotrar i Ryssland men de flesta är ”billiga” och rätt okända märken.Måste ha läst det när man provade rysk vodka.... men det är dom fan bra på