Tjenare, jag villhöver ha mina cylindrar portade, är det någon som vet var jag ska vända mig? Det verkar vara så många olika bud, men sällan någon som vet eller har gjort det själv.
Tack för ett utförligt svar! Det är gött när man får lära sig saker man verkligen inte hade någon aning om.Här har du bilder på den portning jag gör på Polaris CFI 800. De som är mest jobb om man ska få ut hög effekt är att gräva ur överströmskanalerna för dem är trånga på polaris. Polaris jagar ju vikt och så smal motor som möjligt därav blir den trång upp genom överströmmarna. För att kompensera för den förlusten har man högsta porthöjderna av alla motorer så man kan intye höja dem speciellt mycket. De går inte få ut lika mycket effekt ur dessa cylindrar som en Arctic cat eller Rotax pga dessa trånga kanaler och redan höga portar. Vist de går få ut bet fler kusar men de är mycket jobb att gräva ur överströmmarna och framförallt innan man fått dem lika mycket urslipad allihopa. Den här portningen jag gjort ger mer o mer effekt ju högre i varvtal man drar den. Varvtalet styr man med piplängden. Powercommander är såklart ett måste och bhelst pc med tändning.
Visa bifogad bild 29251Visa bifogad bild 29252