Hej!
Har ett bekymmer som jag inte blir klok på.
Min MXZ 700 2001 går inte bra vid normal, jämn körning. Är jag t.ex. ute och skjutsar sambon är det otroligt frustrerande att åka led.
Kring 5550rpm är det som att motorn tappar kraft och stryps, sen släpper det igen när jag passerat en bit över 6000 rpm.
Slår jag på halvchoken så försvinner det problemet, vilket fick mig att dra slutsatsen att den går för snålt i den delen av registret.
Saker jag testat för att lösa problemet.
Jag skulle vilja prova att justera nålarna, men det verkar bara finnas ett läge vad jag förstår?
En annan sak jag såg idag är att förgasarna inte är 100%syncade, det var ingen jättestor skillnad, men det är klart en skillnad.
Kan det orsaka problem av denna karaktär?
EDIT Ljudklipp där man hör problemet
Är det någon som har nån idé eller kanske haft samma problem?
Jag är otroligt tacksam för all hjälp jag kan få.
Ha'de!
Har ett bekymmer som jag inte blir klok på.
Min MXZ 700 2001 går inte bra vid normal, jämn körning. Är jag t.ex. ute och skjutsar sambon är det otroligt frustrerande att åka led.
Kring 5550rpm är det som att motorn tappar kraft och stryps, sen släpper det igen när jag passerat en bit över 6000 rpm.
Slår jag på halvchoken så försvinner det problemet, vilket fick mig att dra slutsatsen att den går för snålt i den delen av registret.
Saker jag testat för att lösa problemet.
- Manuell rengöring av lågfartsmunstycken
- Komptestat maskinen - 10.05 PTO , 10.15 MAG
- Bytt tändspole
- Installerat extra bränslefilter
- Kollat tjuvluft via insugsgummin flera gånger.
- Ultraljudstvätt av båda förgasare
- Bestyckat om lågfart från 17,5 -> 20 (tips från amerikanskt forum där någon hade löst samma problem på det viset)
- Justering av luft/bränsleskruv ett x antal gånger
Jag skulle vilja prova att justera nålarna, men det verkar bara finnas ett läge vad jag förstår?
En annan sak jag såg idag är att förgasarna inte är 100%syncade, det var ingen jättestor skillnad, men det är klart en skillnad.
Kan det orsaka problem av denna karaktär?
EDIT Ljudklipp där man hör problemet
Är det någon som har nån idé eller kanske haft samma problem?
Jag är otroligt tacksam för all hjälp jag kan få.
Ha'de!
Last edited: