Men nu om mulitimetern visade ca 0,12 till 0,22 ohm för mkt kan det ha så stor inverkan? Tänker att multimetern kan ju visa lite fel med.
Dina tidigare ohm värden ser ut som lysspolen.
Längst upp på bilden är de ignition coil som ska va inom 0,27-0,41 ohm. De är de värdet som är viktigt och triggersensorn såklart 148-222 ohm.
När de är så lite motståndsvärde som 0,27-0,41 ohm så sätter de mer krav på multimetern. De gäller att ha fräscht batter annars de bli fel. Om nu ditt mätvärde va 0,12.-0,22ohm för mycket och mätaren är ok så är de ju nästan dubbelt så högt motstånd och de borde va fel. De är lättare att mäta värden då de ligger från 200-600 ohms motstånd då funkar vilken mätare som helst.
Om du skickar in statorn till Timrå elbyggnad för ev omlindning så mäter de upp den innan med bet bättre mätare.De brukar höra av sig om de anser att statorn är ok men skicka med lapp att du vill att de ska kontakta dig efter mätning.
Kolla även igenom alla kontakter som har med tändning och även spridarnas kontakter att de inte är ärga i dem och inga kablar har lossnat på baksida kontakter.