De va de svaret jag och ts väntade på
I de här fallet spelar inte porttiderna någ roll för de tilltänkta 13-15 cylindrearna ska få sig en portning + trimpipa = måste ändå ha Powercommander och mappas.
Är de någon skillnad i kolvbultsstorlek mellan 2009-2013? Varför jag undrar är att skoterdelen har olika art nr på sina fixkit ber på årsmodell? Eller är de någ annat som skiljer mellan kolvarna?
Fix kit för Polaris 800 CFI | Skoterdelen.com
Köp reservdelar och tillbehör till din Polaris snöskoter hos Skoterdelenwww.skoterdelen.com
Bra tack jag såg att kolvar passade mellan alla dessa modeller på skoterdelen eller var de nu va.Ang kolvar så passar alla kolvar mellan cfi800 08-22.
Varför fixkiten skiljer är för att packningar och cylinderchimsen är olika pga av tjockare cylinderkjol.
Om du orkar riva vevhuset och slipa de större så är de värt att köpa 13- cylinder Men 12or brukar hålla rel bra för de blev tjockare och tjockare år för år från typ 08-13 så 12orna spricker bara ibland De är snabbt gjort att slipa blocket med roterande fil men de blev skrämmande lite packningsyta kvar mot kvattenkanaler så man får va försiktig.Värt att handla en ny -12 cylinder till swb ass, eller ska man handla en ny 2013-15 så får man fräsa så den stämmer överens med-12? Min cyl gick av på ena kjolen, vad kan ha orsakat problemet?
Är detta ett tidigt block? typ 08-09? För när jag slipade upp ett 11 block för 13 cylinder så behövde man knappt slipa något på avgassidan mot vattenkannan. Men då använde jag en cylinderfotspackning av nyare sort som guide.Om du orkar riva vevhuset och slipa de större så är de värt att köpa 13- cylinder Men 12or brukar hålla rel bra för de blev tjockare och tjockare år för år från typ 08-13 så 12orna spricker bara ibland De är snabbt gjort att slipa blocket med roterande fil men de blev skrämmande lite packningsyta kvar mot kvattenkanaler så man får va försiktig. Visa bifogad bild 29916
Vanligt fel men detdär är bara att limma med superlimVärt att handla en ny -12 cylinder till swb ass, eller ska man handla en ny 2013-15 så får man fräsa så den stämmer överens med-12? Min cyl gick av på ena kjolen, vad kan ha orsakat problemet?
Ja de va ett 08 eller 09 block. De skiljer i best nr mellan 09 och 12 block också så de är nog mindre slipande på 12 blocket.Är detta ett tidigt block? typ 08-09? För när jag slipade upp ett 11 block för 13 cylinder så behövde man knappt slipa något på avgassidan mot vattenkannan. Men då använde jag en cylinderfotspackning av nyare sort som guide.