Får väll ta och skriva mina erfarenheter och det jag vet.
2019 hade problem med i början med lager som vandrade in mot vevskinkan och även vissa som hade fått för mycket kladd vid ihopmonteringen så oljekanalerna blev igensatta. Polaris har bytt många 19 motorer så att idag köpa en som har gått 200mil ska vara safe, har den gått mindre så kan det finnas en liten risk att något kan hända, men de flesta verkar visa fel vid redan vid 50mil, så det jag menar är att det är bättre att köpa en 19 som har gått lite längre för har den gått så pass långt så kommer den hålla framöver.
Från 20 och framåt sitter det en extra låsring för lagret som hade problem, så dessa har minimalt med problem.
Sen finns det vissa maskiner som släcker stift. Jag och polarn har lika maskiner 2020 khaos 850, min har inte släckt ett enda stift. Men han har gått igenom en hel del. Vi har uppdaterat mjukvaran samtidigt, min har inte blivit sämre och hans inte bättre
Gången på motorn har dock blivit något bättre, speciellt gassvaret, vill inte påstå att det är helt perfekt än men jag tror det sista kommer vara fixat i mappen som kommer runt januari.
Dock verkar stiftsläckningen blivit bättre med mer luftintag, sen om det beror på att tryckgivaren är dåligt mappad när insugen blir igensatta så den får på tok för mycket soppa då eller om den bara trivs lite bättre av mer luft. Men känns som jag borde ha haft problem också isåfall så det är svårt att säga vad det beror på. Sen sitter det en bräsletrycksgivare på 850 så felet skulle kunna vara där också, om det ligger någon mapp som kompenserar för bräsletryck och givarna har lite olika toleranser eller om det bara är ett extra säkerhetssytem och trycket blir farligt lågt/högt.
Men jag är skitnöjd med 850in, går bättre än 800an på toppen. Sen har 850 maskinerna bättre elsystem och framförallt mycket bättre motorkuddar som troligen inte behöver bytas varje år..