Hej! Har ett märkligt fel på min XLT -95. Den går bara på två cylindrar, PTO-sidan är död. Har bra gnista, bensin i alla förgasare. Har bytt insugsgummin, rengjort förgasarna, provat att byta plats på både tändkablarna och förgasarna men felet är kvar på samma cylinder. Sitter även nya stift på som jag även provat att byta plats på. Tagit kompprov och har jämn kompa på alla tre cylindrar. Tändstiftet på den döda cylindern är blött då jag tar upp det. Den går på alla cylindrar då den får startgas direkt i förgasaren på den döda cylindern.
Det enda jag inte har kollat är om veven är vriden samt om packboxen till veven är dålig (det är oljigt runt primären), verkar ju kunna hända. Men kan det ge upphov till dessa problem? Tycker inte den ska vakna till liv i så fall då den får startgas?
Har läst på några andra forum också men inte fått något bra svar, hoppas någon kan bidra med lite hjälpsam information! Mvh Mathias
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Det enda jag inte har kollat är om veven är vriden samt om packboxen till veven är dålig (det är oljigt runt primären), verkar ju kunna hända. Men kan det ge upphov till dessa problem? Tycker inte den ska vakna till liv i så fall då den får startgas?
Har läst på några andra forum också men inte fått något bra svar, hoppas någon kan bidra med lite hjälpsam information! Mvh Mathias
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk