Tjena jag funderar på att köpa en Lynx rave 800 och undrar för och nackdelar, hur mycket soppa dom tar osv
Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
En Lynx Rotax 600 2008 med 980 mil då? Vet du hur dom går å hur dom håller osv?Största nackdelen med den motorn är bräcklig vevaxel den flexar lite för mycket så fettet i ramlagret på yttersidor motor kastar ur sig fettet. De i sin tur gör att de lagren skär. Fettet måste kollas eller fyllas på vid högst 300 mils intervall. De duger att kolla bara variatorsidan genom att ta loss variator och pilla lös packboxen på vevaxeln.
Ang soppaförbrukning så hade jag en rave re 600 ho men den drog mycket sås trots perfekt bestyckning i förgasarna. Den drog minst 3lm på led och körde man lilla minsta utanför leden typ 70% led 30% ospårat drog den 4lml och helt ospårat 5-6lm. De drog mer än min polaris pro rmk 155" och den är törstig.
Undvik gärna förgasar vers för de är dem som är så törstig. Kosta på en nyare Lynx rave insprutare sdi rave 800 för de dra o andra sidan otroligt lite sås, de går nästan lika billigt som en E.-tek. En sdi 800 drar bara 1,7-2lm på led då en förgasarvers drar 3lm.
Den har också gått 700 mil utan renovering, men den har 9kg komp å det ska visst va normalt vad jag sett men är det något jag borde oroa mig över? Typ om kolvbyte skulle behövasStörsta nackdelen med den motorn är bräcklig vevaxel den flexar lite för mycket så fettet i ramlagret på yttersidor motor kastar ur sig fettet. De i sin tur gör att de lagren skär. Fettet måste kollas eller fyllas på vid högst 300 mils intervall. De duger att kolla bara variatorsidan genom att ta loss variator och pilla lös packboxen på vevaxeln.
Ang soppaförbrukning så hade jag en rave re 600 ho men den drog mycket sås trots perfekt bestyckning i förgasarna. Den drog minst 3lm på led och körde man lilla minsta utanför leden typ 70% led 30% ospårat drog den 4lml och helt ospårat 5-6lm. De drog mer än min polaris pro rmk 155" och den är törstig.
Undvik gärna förgasar vers för de är dem som är så törstig. Kosta på en nyare Lynx rave insprutare sdi rave 800 för de dra o andra sidan otroligt lite sås, de går nästan lika billigt som en E.-tek. En sdi 800 drar bara 1,7-2lm på led då en förgasarvers drar 3lm.
Ja dem är de inga problem med något på trots att de också har fettfyllda ramlager. Den vevaxeln flexar mindre så fettet stannar kvar i lagren. Men vid 980 mil bör man kolla att fettet är kvar på variatorsidas ramlager. Men om de är en förgasarmotor så drar de mycket soppa så välj i första hand sdi vers av 600 eller 800cc.En Lynx Rotax 600 2008 med 980 mil då? Vet du hur dom går å hur dom håller osv?
Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
Tror nog jag köper 800an, tittar ramlager å removerar på sommarenJa dem är de inga problem med något på trots att de också har fettfyllda ramlager. Den vevaxeln flexar mindre så fettet stannar kvar i lagren. Men vid 980 mil bör man kolla att fettet är kvar på variatorsidas ramlager. Men om de är en förgasarmotor så drar de mycket soppa så välj i första hand sdi vers av 600 eller 800cc.