Min gamla Polaris Dragon 09a har backen sakta men säkert börjat krångla med. Och nu inte alls. Förut gick backen bara i vid några tillfällen. Typ då den var kall. Sen började den starta om i framåt läge istället för att lägga i backen. Och nu stänger den av utan att komma igång själv igen Har läst mycket på olika forum. Så har nya kolvar o cylinder. Hjälpte inte. Har mätt o justerat TPS:en. Ingen framgång. Det nästa jag tänkte testa var att byta en av pickuperna vid svänghjulet. Den är uppmätt och hade bra värden både varm o kall. Men tänkte testa byta den ändå, då den var relativt billig. Men. Jag funderar på om det kan vara den gamla boven: Voltregulatorn? Skoterns övriga symptom har nu blivit att då den är kall kan jag få igång den på kanske 5 drag. Men då den är varm måste jag hålla minimal gas för att få igång den. Då låg den på typ 2600 varv. Släppte jag minsta lilla då så tvärdog den. Och då jag var ute på isen och testade lite mera gas så svartnade displayen och startade om den. Låter ju som nåt elektriskt dryg fel :-(