Jag vet inte ens om det har hänt att en nicasilcylinder nötts upp?? Dom brukar bytas av andra anledningar, (punktskador). Man ser normalt honingsrepor fortfarande efter massor av mil. Kan tänka mig att en nicasilcylinder som bara går och går utan kolvhaverier etc klarar sig långt förbi 2000 mil utan bekymmer.
Men då beläggningen är en keram så tål den punktvåld, (dragspänning), dåligt. Minsta lilla konstigheter, nypningar etc, brukar göra att nicasilen spricker och då är cylindern skrot.
Nicasilcylindrar är lite som glödlampor, dom är antingen hela eller skräp, ytterst sällan någonstans mitt emellan.
Men då beläggningen är en keram så tål den punktvåld, (dragspänning), dåligt. Minsta lilla konstigheter, nypningar etc, brukar göra att nicasilen spricker och då är cylindern skrot.
Nicasilcylindrar är lite som glödlampor, dom är antingen hela eller skräp, ytterst sällan någonstans mitt emellan.