Tack för svar.Dom görs i finland.
kör du originalskidorna på din tundra? Eller något beslag? Har hört att ds-2 skidan är halvt livsfarlig ifall det är en liiten skare och ena skidan skär ner (darting) så man får en rejäl flygtur, speciellt när spårvidden redan är så smalDom görs i finland.
Kör originalskidorna, har aldrig märk av detta på tundran.kör du originalskidorna på din tundra? Eller något beslag? Har hört att ds-2 skidan är halvt livsfarlig ifall det är en liiten skare och ena skidan skär ner (darting) så man får en rejäl flygtur, speciellt när spårvidden redan är så smal
ca 7:55 in i klippet, många sägs uppleva just detta fenomen. Det ska även gälla fler ski-doos med dessa skidor men som sagt så blir tundran mer sårbar då den har så smal spårvidd. Aldrig upplevt det själv, var mest nyfiken om du varit med om det. Länk nedanKör originalskidorna, har aldrig märk av detta på tundran.
Det där kan man inte beskylla skidorna för, det är ju grovt förarfel. Visst hade det inte hänt om man haft ett par skidor utan köl men det blir ju som att ha ett bärplan fram, så det knappt tar något när man styr.ca 7:55 in i klippet, många sägs uppleva just detta fenomen. Det ska även gälla fler ski-doos med dessa skidor men som sagt så blir tundran mer sårbar då den har så smal spårvidd. Aldrig upplevt det själv, var mest nyfiken om du varit med om det. Länk nedan
Tundra darting
Blev nyfiken, har du koll på vilka modeller som tillverkas i Finland? Uppenbarligen inte bara lynx som jag trodde. Eller finns det Lynx som importeras från Kanada?Dom görs i finland.
De flesta brp skotrarna vad jag vet monteras ihop i finnland. Står på sidan på tunneln och sen ser det man på slangklämmorna till kylarna då dessa har den värdelösa aba klämman.Blev nyfiken, har du koll på vilka modeller som tillverkas i Finland? Uppenbarligen inte bara lynx som jag trodde. Eller finns det Lynx som importeras från Kanada?
Som jag förstår det monteras alla Doo för Europeiska marknaden, (och ev även Ryssland även om den marknaden är småslö nu), i Finland.Blev nyfiken, har du koll på vilka modeller som tillverkas i Finland? Uppenbarligen inte bara lynx som jag trodde. Eller finns det Lynx som importeras från Kanada?