Kul att Arctic kommer med detta. Spännande och vad tror ni om den ?
Känns överkomligt när man ser vad annat kostar. Men visst dyrtBlev grymt sugen på en Catalyst Zr 6000 men 178900 för en 600 i grundutförande... nääää
De låg på samma vikt men gör väl inte det längre idag...möjligtvis att matryx har blivit lättare men axys khaos var väl strax under 200 kg. Å andra sidan känns ju khaosen lättare än vad proriden gör ( iallafall om man jämför de som står hemma på gården). De lätta proride-modellerna kan man väl också säga var lite lätt underdimensionerade och en stor andel av dem har sprickor i chassiet mm pga lite för lite material på rätt ställen vilket jag antar axys har mindre problem med. Man kan ju hoppas att Arctic lyckas få dessa att hålla. Såg att delar av subframen var av stål och inte aluminium.Vart har 800 kubikarn tagit vägen tänker dom inte stoppa ner den i catalyst ? Även om vikten är imponerande känns det lite som dom är 2a på bollen om Polaris redan 2013 låg på samma vikt dom bör väl ha blivit lättare genom åren också.
Det är ju alltid bra med flera märken som satsar och kan konkurrera men har lite svårt att det blir en ändring på marknaden.Hur som helst man får ju hoppas det blir en succé för Artic känns som att Brp och Polaris får härja lite för fritt och Yamaha verkar ju ha lagt ner all utveckling.
Vad jag fattat så kommer det nästa år, dvs 2025 med 800 eller större motor. Bara "test" den här säsongen.Vart har 800 kubikarn tagit vägen tänker dom inte stoppa ner den i catalyst ? Även om vikten är imponerande känns det lite som dom är 2a på bollen om Polaris redan 2013 låg på samma vikt dom bör väl ha blivit lättare genom åren också.
Den större motorn är var inte redo att släppas till 2024 det sa dom på avtäckningen av catalysten. Är bekräftat att den motorn är större än 850 iaf. Sen om det är 851,860, 900cc återstår väl att seVäldigt märkligt test är ju många åkare som aldrig väljer en 600 möjligtvis att inbitna artic åkare håller till goda med det som finns men dom skulle nog behöva locka till sig lite nya köpare från konkurrenterna och då tror jag inte 600 räcker..
Varför nöja sig med att ligga steget före? AC borde satsa på att ligga i framtiden dvs elmotor på 300hk med batteri som räcker för 48h tung puderkörningVore ju kul om Artic låg lite före de andra i stället för steget efter som tex att släppa en 850 nu som konkurrenterna haft i flera år tänk om dom slog till med en 900 trippel med mittre cylindern liggande framåt bredden borde inte vara nått problem de flesta skotrar är tyngre på variator sidan och på andra sidan finns en ljuddämpare den bör gå att hitta plats åt ändå.