Var det tre kilo lättare än gamla motorn eller var det tre kilo lättare än 600cc motorn?Är det någon som hört vad torrvikten är på catalyst ? Enligt snowest så vägde 600an med eftermarknadsturbo in på 228kg full med allt och detta verkar vara med elstart. Den verkar vara sjukt lätt iaf och vad jag förstår så ska 858 vara ytterligare lite lättare.
Tycker det är synd att dom inte kom med en riktigt stor motor som spöar dom andra nu ligger dom bara på gränsen snart kommer ju BRP och polaris med större då ligger dom hopplöst efter igen.Självklart måste dom komma med en ny motor som är gjord för catalyst så det blir nog bra.
Många säger att det är för sent att komma med en ny motor nu, vad ska dom då göra köra med den äldre motorn? Sen vill dom inte använda en större 2 cylindrig motor för att det blir andra problem då (Det sa dom igår), så det är det väl det rätta att göra att ta fram en i 850 segmentet? Dom har ju testat turbo i flera år nu så få se när den kommer.
Håller helt med dig med skärmen, ser ingen vits med en surfplatta framför styret som ändå bara ska gå sönder i skogen eller är full i snö.Tror de flesta arctic fantasterna har lessnat redan, denna motorn kom ju minst 5 år för sent. Sen är det väll inte årets maskiner denna motor kommer att sitta i utan 2025? Sen kanske 3-4 år till innan vi får se en med turbo från fabrik, men då finns dom nog inte kvar...
Jag förstår inte heller hysterin med stora skärmar på en skoter. Blev riktig glad när det bara fanns den lilla brp displayen kvar när jag köpte maskin senast. För jag testade en annan maskin med den stora skärmen och den var helt meningslös, den visar ju egentligen inget mer, den kräver batteri och dyr som satan att byta när den går sönder. Sen är det mest snö över ändå....
Hellre en 858 som förhoppningsvis är hållbar än 900/1000 som vibrerar sönder. Endel i Sverige klagar på att dom inte släppte en turbo vilket jag ärligt talat inte förstår, en N/à borde vara betydligt bättre här i Sverige än vad en turbo är då vi helt enkelt inte har snömängden eller terrängen för att en turbo ska komma till sin rätt.Tycker det är synd att dom inte kom med en riktigt stor motor som spöar dom andra nu ligger dom bara på gränsen snart kommer ju BRP och polaris med större då ligger dom hopplöst efter igen.
tror det var 4% lättare än 600 ? Vad det då blirVar det tre kilo lättare än gamla motorn eller var det tre kilo lättare än 600cc motorn?
(Nyfiken hur dessa nya avgasportarna fungerar)
Håller med men varför inte en 1000 som inte vibrerar och spöar konkurrenterna med hästlängder sen att det inte behövs är en annan grej men det säljer att vara värst och just försäljning måste öka hos Artic cat.Hellre en 858 som förhoppningsvis är hållbar än 900/1000 som vibrerar sönder. Endel i Sverige klagar på att dom inte släppte en turbo vilket jag ärligt talat inte förstår, en N/à borde vara betydligt bättre här i Sverige än vad en turbo är då vi helt enkelt inte har snömängden eller terrängen för att en turbo ska komma till sin rätt.
ja absolut försäljningen måste öka och även om catalyst verkar vara kanon baserat på dom som kört den så antar jag att nyförsäljningen här i norden har/ kommer minska kraftigt hos samtliga men tanke på priserna.Håller med men varför inte en 1000 som inte vibrerar och spöar konkurrenterna med hästlängder sen att det inte behövs är en annan grej men det säljer att vara värst och just försäljning måste öka hos Artic cat.
Det enda positiva med stor display på polaris är enligt mig iaf GPS/Kart funktionen, resterande delar är ointressant.Jag förstår inte heller hysterin med stora skärmar på en skoter. Blev riktig glad när det bara fanns den lilla brp displayen kvar när jag köpte maskin senast. För jag testade en annan maskin med den stora skärmen och den var helt meningslös, den visar ju egentligen inget mer, den kräver batteri och dyr som satan att byta när den går sönder. Sen är det mest snö över ändå....
Känns ju rent generellt som Arctic är efter, med typ 4-5 år.. BRP/Polaris bygger väl nästa motor osv och lär ju nästan hinna släppa något nytt då 858 lär vara på marknaden 2025.Tycker det är synd att dom inte kom med en riktigt stor motor som spöar dom andra nu ligger dom bara på gränsen snart kommer ju BRP och polaris med större då ligger dom hopplöst efter igen.
Till vintern -23 så släpper den ju enbart Catalyst med 600 motor, och utifrån tidigare år så kan ju inte siffrorna vara så bra, jag menar dem har kört med samma koncept i princip i 10 år. Minst.Vet inte hur vintern -23 var angående försäljning men nått stort tapp har jag inte hört om men BRP och Polaris har nog råd att tappa kunder det tror jag inte Artic cat har så att ligga i framkant är nog viktigt framförallt om marknaden krymper.