Hej ja har nyss lagt på en slutburk på m7an min å har märkt den varvar ungefär 7800-7950 Max. tycker den går lite orent, är det inte lite för lite varv?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Normalt såklart mindre motstånd med skrikburkHur går den med originalburken då?
Är precis de jag funderar på om man kan bonna fixa det typ svetsa bricka i burken osvDe flesta eftermarknads slutburkar medför ju att man får ut mindre effekt ur motorn, om man enbart köper en slutburk och inte ett helsystem med både pipa/pipor och slutburk som är justerade för att fungera bra tillsammans (samt kompletterar med att justera bränsle-/luftblandningen så att den blir optimal för det systemet). Så det kan ju vara det som du ser ett resultat av, att motorn pga. mindre effekt varvar mindre än tidigare (samt går orent pga. att bränsle-/luftblandning nu blev felaktig pga. öppnare slutburk och därmed mindre mottryck från slutburken t.ex.).
Då skulle åtminstånde jag ha kört med originalburken så går den som bäst och stör minst.Normalt såklart mindre motstånd med skrikburk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bonnfixa är svårt och farligt för blir de för mycket motstånd så skär motorn. Ena säkra sättet är att mäta piptryck med org burk och strypa skrikburken eller stinger till samma piptryck. Men de är ju en hel del fix att fippla fast tryckmätare.Jag har svetsat dit piptrycksuttag på min maskin med en liten psi mätare fasttejpad på styret när jag stryper stinger.De handlar bara om 2-4 psi så mätaren måste ha kort mättrycksspann för att va så exakt som mmöjligt! Om jag inte mins fel så ska inte en F7 varva mer än 7800-900 för att få ut all effekt så de låter som den går bra.
Att den känns fet i mappen är ju känt fenomen på endera alla f7 årgångar eller vissa årgångar? De finns ett bonntrix att man stryclet soppaledningen till fuelrail med ett munstycke i slangen för då får de mindre soppa på full mutter åtminstone: De gjorde flea hk enligt bromsbänk de borde gå hitta fixet på nätat.
Men frågan är hur går den med org burken?[/ Grejen är som att jag han aldrig köra med org burk när jag köpte den i somras så vet igentligen inte men tycker som den låter lite fel på full gas känns som 7900 är lite varv för motorn
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har ej kvar org burkDå skulle åtminstånde jag ha kört med originalburken så går den som bäst och stör minst.
Det bästa för din omgivning och hela skotersverige är om du ger fan i oljudsburken!Är precis de jag funderar på om man kan bonna fixa det typ svetsa bricka i burken osv
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han aldrig köra me org burk när jag köpte den i somras har bara kört premiär tur med slutburken igår, hur bifogar man video? Kan göra detBonnfixa är svårt och farligt för blir de för mycket motstånd så skär motorn. Ena säkra sättet är att mäta piptryck med org burk och strypa skrikburken eller stinger till samma piptryck. Men de är ju en hel del fix att fippla fast tryckmätare.Jag har svetsat dit piptrycksuttag på min maskin med en liten psi mätare fasttejpad på styret när jag stryper stinger.De handlar bara om 2-4 psi så mätaren måste ha kort mättrycksspann för att va så exakt som mmöjligt! Om jag inte mins fel så ska inte en F7 varva mer än 7800-900 för att få ut all effekt så de låter som den går bra.
Att den känns fet i mappen är ju känt fenomen på endera alla f7 årgångar eller vissa årgångar? De finns ett bonntrix att man stryclet soppaledningen till fuelrail med ett munstycke i slangen för då får de mindre soppa på full mutter åtminstone: De gjorde flea hk enligt bromsbänk de borde gå hitta fixet på nätat.
Men frågan är hur går den med org burken?
Då vet du alltså inte hur den gick med orginalburken. Så då är det svårt att ”felsöka”.Han aldrig köra me org burk när jag köpte den i somras har bara kört premiär tur med slutburken igår, hur bifogar man video? Kan göra det
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ska prova det senare tack för svarDå vet du alltså inte hur den gick med orginalburken. Så då är det svårt att ”felsöka”.
Edit: jag har ett tips montera en bricka med ett hål på 14 mm mellan pipan och slutburk, sen kollar du hur mycket den varvar om du håller stumt 1000-2000m. Varvar den mindre så borrar du 1mm åt gången till du når önskat varv
Hade det inte varit bättre att stoppa brickan vid utblåset eller ska jag ta där pipan möter burkenDå vet du alltså inte hur den gick med orginalburken. Så då är det svårt att ”felsöka”.
Edit: jag har ett tips montera en bricka med ett hål på 14 mm mellan pipan och slutburk, sen kollar du hur mycket den varvar om du håller stumt 1000-2000m. Varvar den mindre så borrar du 1mm åt gången till du når önskat varv
Nej för fan Asker skojar de går inte köra 14mm hål för stingerröret mellan pipa och burk ligger runt 40-44mm inv så 14mm startar den inte ens.Stryp absolut inte de röret utan att mäta mottryck i pipan och för att veta rätt tryck måste du provköra med org burk för att få ett värde. Just Arctic cat brukar ha grymt bra org slutburkar som är svåra att matcha i effekt med skrikburkar. De losar minst 2hk på de flesta Arctic cat maskiner.Ska prova det senare tack för svar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har en 05as m7a, men vill ju inte ha burk för mer effekt låter ju bara bättre, har tyvärr ingen org burk hellerNej för fan Asker skojar de går inte köra 14mm hål för stingerröret mellan pipa och burk ligger runt 40-44mm inv så 14mm startar den inte ens.Stryp absolut inte de röret utan att mäta mottryck i pipan och för att veta rätt tryck måste du provköra med org burk för att få ett värde. Just Arctic cat brukar ha grymt bra org slutburkar som är svåra att matcha i effekt med skrikburkar. De losar minst 2hk på de flesta Arctic cat maskiner.
Leta hellre åt en beg org burk för då kommer den gpå renare och bättre i hela registret för i regel har de mer motstånd vs slutburkar och de kräver i regel mer soppa, därav att den kommer gå renare med org.
Vilken årsmodell har du? Bästa trimmet för f7 är att strypa bränsleledningen men då måste man va säker på att de gäller sin årsmodell.
Annars låter de bra i varvtal den ger ganska bra mos om de är org variatorprylar i den.
Här har du ett onödigt dryrt komplett kitt med munstycken och adapter. Men obs de uppger bara 03-04 f7 så jag vet inte om de gäller 2005Har en 05as m7a, men vill ju inte ha burk för mer effekt låter ju bara bättre, har tyvärr ingen org burk heller
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag läst rätt går skotern som den ska med varv osvHär har du ett onödigt dryrt komplett kitt med munstycken och adapter. Men obs de uppger bara 03-04 f7 så jag vet inte om de gäller 2005
Och här en video hur de funkar. De är nog säkrast att göra som på videon mäta trycket6 efter mont mu nstycke. Man bör nog inte gå u nder 41 psi låter de som. De viktigaste är att köpa original Mikuni munstycken för pirat har inte samma borr som Mikuni trots samm siffror.