Det är en lynx cobra grand touring 95 med en rotax 582.Om du skriver vilket märke och årsmodell blir de enklare att ställa diagnos.
Men en sak är säker den har fått för lite bränsle i förhållande till luft.
De kan va skit i förgasare eller hål i insugsgummi mellan förgasare eller packbox väck bakom tändplattan.
Bränslepumpen och bränslefilter är också lite misstänkt för då kan soppan sina först i ena förgasaren.
Primerslangen är inte boven den slulle inte ens skära om den lossnat helt från nippeln för de måste va bet större luftläckage för att få sånna skärskador. Om kolven inte är lika skuren på utblåssidan så kan de va snöskärning. Kolla att alla snöfilter är ok och anslutningar från luftburk och ut genom huven.
Du måste tyvärr ta loss dragstartkåpan och leta oljekladd vid packbox. Man bör ta lös svänghjulet för att se mer noga om packboxen har läckt ut oljekladd men minst lös med dragstarten och är de kladdigt där runt svänghjul så är packboxen väck.
Det blir att byta på mag sidan den har läkt där så får ta och göra en avdragareOm inge kladd byt då inte packboxar för de är ett klater utan dess like på magsidan man bör klyva motorn då. Packboxen på pto sidan är dock lättbytt utifrån men du kan bli tvungen slipa bort ev fläns på packboxen och limma fast den nya som extra säkerhet.Packboxen måste brytas lös med skruvmejslar man hugger försiktigt hål genom den och bryter ut den men passa lagret bakom bara! Svänghjulet måte dras lös med avdragare som skruvas fast i svänghjulets front i samma hål som till dragstartens hålkorg sitter fast i. Passa så du inte tappar krysskilen bara!
Innan du försöker få loss packboxen kolla sprängskiss så den inte är helt omöjlig att få ut utan att klyva hela motorn.Det blir att byta på mag sidan den har läkt där så får ta och göra en avdragare
Vad jag kan hitta så verkar det sitta en helt vanlig slät packbox på mag sidan.Innan du försöker få loss packboxen kolla sprängskiss så den inte är helt omöjlig att få ut utan att klyva hela motorn.
Om du hittar sprängskiss på hur packboxen sitter så kan jag se om de är modell svårt eller svårt så in i hell
Och du måste såklart gå igenom alla munstycken i förgasaren på den sidan så de inte är nå skit där.
Hittade en sprängskiss på 96a 580 och de är förmodligen samma motor.
Där ser man att packboxens ytterdim är stooor och litet spår den sitter i så den brytar du lös lätt med skruvmejslar.
Den nya packboxen slipar du bort gummi eller ev stålflänsen rutom ytter omkretsen och limmar den i ställer med packningmassa. Men lås den extra utefrån med kemisk metall som du kladdar på runtom skarven, typ kallsvetsar fast den. Bästa kemiska metallimmet för det är JB weld 15 min torktid vers.
Packboxen bakom variatorn är nog på g också så byt den också för de såg lika lätt ut.
BRP Parts Catalogs
epc.brp.com