Har en superfin AC EXT580 -94 med några hundra min på mätaren.
Har bytt insugsgummi både på förgasar- och luftburkssidan och passade då på att plocka loss och rengöra förgasarna..
Efter det har jag synkat dem, ställt in oljepumpen, justerat lågfartsmunstycket och tomgången.
På höga varv går den som en dröm och när man står på tomgång går den ner på rätt varv, typ 1700 RPM. Så står den så och puttar kanske 30 sekunder, sedan sänks varven ytterligare och den börjar gå på en burk. Den stannar aldrig men går på en cylinder.
Om man då klämmer full gas stannar men om man pumpar gasen lite försiktigt så kommer den upp i varv, börjar gå på bägge och går finemang.
Några förslag?
Borde inte vara lågfartsmunstycke som är tätt då den går fint en stund?
Tycker inte det ska kunna vara tjuvluft någon stans.
Allt är original ink förgasarna som är Mikuni
Tacksam för alla tips.
Har bytt insugsgummi både på förgasar- och luftburkssidan och passade då på att plocka loss och rengöra förgasarna..
Efter det har jag synkat dem, ställt in oljepumpen, justerat lågfartsmunstycket och tomgången.
På höga varv går den som en dröm och när man står på tomgång går den ner på rätt varv, typ 1700 RPM. Så står den så och puttar kanske 30 sekunder, sedan sänks varven ytterligare och den börjar gå på en burk. Den stannar aldrig men går på en cylinder.
Om man då klämmer full gas stannar men om man pumpar gasen lite försiktigt så kommer den upp i varv, börjar gå på bägge och går finemang.
Några förslag?
Borde inte vara lågfartsmunstycke som är tätt då den går fint en stund?
Tycker inte det ska kunna vara tjuvluft någon stans.
Allt är original ink förgasarna som är Mikuni
Tacksam för alla tips.