shimset är till för att kunna justera "remspelet" mellan skiva och rem i primären. själv satt jag aldrig dit det.Man fick med ett shims till primären i kittet, är det något man vill sätta dit och vad gör shimset?
Den ska vara limmad med typ Loctite 648Visa bifogad bild 30631
Nu är jag ingen expert på variatorer men ska inte bussningen som sitter här vara pressad? Alltså vara stum, den går nämligen att snurra runt på där inne, är detta normalt? Eller ska jag köpa nya imorrn och pressa dit
Har köpt nya bussningar idag, plastshimset i sekundär flyttade jag överBussningen ska som sagt vara limmad, får inte snurra då nöter du upp skivan. Får du tag på ny bussning så sätt en ny.
Den där helixen har antingen vart felmonterad eller körd med trasiga rullar en längre tid. Med nya grejer kommer den gå fint. Kom ihåg att ta shimset (vita plastbrickan) den följer inte med. Shimset till primären gör du som du vill med. Det tightar remspelet något så starter blir mjukare. Jag struntade i det.
Oj körde du av 3000kr remmen Va den i bra skick innan och varmkör du remmen innan du smäller på?Provkörning idag, gick som ett skott med nya grejjerna, remmen gick dock sönder efter 1 timmes körning, 571 remmen höll 40 mil. Tyckte primären gick riktigt hett jämfört med sekundären men men, nu varvar den iaf som den ska
Jag kör alltid på ultimax remmen, vill man ha mer orginal känsla så kan man klicka ner primären och vikta ner vikterna så mjukare start med samma slutvarv men har man vant sig med ultimax så känns orginal remmarna som dom är gjord i hårdplast och som dom inte greppar riktigtOj körde du av 3000kr remmen Va den i bra skick innan och varmkör du remmen innan du smäller på?
Viken typ av körning va det?
Jag håller på hjälpa en kompis välja rem till sin 850 summit. Duger den äldre 531 remmen för den kostar ju runt 2000kr och även den ännu äldre 391 vore intressant att höra om den duger fölr den kostar ju iockså runt 2000kr.
Läser man på usa forum så håller 391 remmen tom för turbomaskinerna de påstår att 571 remmen inte är spå mycket hållbarare än 391 och 531, ja vad säger experterna om det?
De gillade även Ultimax xs den höll lika bra som 571 på sog dem. Jag är dock skeptisk till ultimax på just 850 summit då de är nog så ryckiga i starten. Om jag kör ultimax på polarisen så hugger den iväg när variatorerna blir väldigt het typ lössnökörning, de är inget man vill ha på en 850 summit som är nog ryckiga ändå i motorkaraktären vid krypkörning.Men låt höra om någ testat ultimax på brp850 lössnöare.
Kan inte tala efter erfarenhet men enligt vad jag läst ska 531 remmen explodera utan förvarning. Om någon testat ultimax så skriv gärna. Remmen var i bra skick innan körning, det lossnade delar av kylflänsen på remmenOj körde du av 3000kr remmen Va den i bra skick innan och varmkör du remmen innan du smäller på?
Viken typ av körning va det?
Jag håller på hjälpa en kompis välja rem till sin 850 summit. Duger den äldre 531 remmen för den kostar ju runt 2000kr och även den ännu äldre 391 vore intressant att höra om den duger fölr den kostar ju iockså runt 2000kr.
Läser man på usa forum så håller 391 remmen tom för turbomaskinerna de påstår att 571 remmen inte är spå mycket hållbarare än 391 och 531, ja vad säger experterna om det?
De gillade även Ultimax xs den höll lika bra som 571 på sog dem. Jag är dock skeptisk till ultimax på just 850 summit då de är nog så ryckiga i starten. Om jag kör ultimax på polarisen så hugger den iväg när variatorerna blir väldigt het typ lössnökörning, de är inget man vill ha på en 850 summit som är nog ryckiga ändå i motorkaraktären vid krypkörning.Men låt höra om någ testat ultimax på brp850 lössnöare.
Den var inte för slak, corden jäms med kanten av variator som dem rekommenderar, men man såg dock att den hade tagit i skyddet lite så ska ta lös skyddet å rikta om det liteSkulle då gissa att du haft den för slak och att den tagit i fästet för variatorskyddet. Det är lite väl tight, även på min -19 som dom har gjort om fästet på så jag har skalat av 2 remmar på det viset
Just det! Ja så kan det ju också ha varitDen var inte för slak, corden jäms med kanten av variator som dem rekommenderar, men man såg dock att den hade tagit i skyddet lite så ska ta lös skyddet å rikta om det lite
Vad är det för skillnad på "turboremmen" och 571? Turboen kör väl på 574 vill jag ha för mig, funkar den i en utan turbo och vad för skillnad är det i en sån rem?Jag skulle tro att den tagit i den stund du körde med andra helixen och blåa fjädern. Vid för långsam backshift i sekundär slackas remmen tillräckligt för att ta i saker runt omkring tyvärr. Men justera fästen ändå för att vara säker.
Boost III 571 är det som gäller. 531 håller inte och Ultimax funkar för dåligt tyvärr. Hjälper inte att klicka ner eller vikta av, när remmen väl är varm så är det som att det är klister på den.