Måste byta matta och hittade bara Camso Challenger med 3,5" pitch. Har förstått att Challenger extreme är en bra matta men hur står sig Challenger gentemot extreme varianten? Ska ersätta en original ski-doo Powder flex-edge matta med 3" kammar.
I kompisgänget som jag kör med har två snubber m66 och rn snubben m770. M66an håller bra och har bättre passform sen 2 år tillbaka. Ena dåren med m66 mattan är helt hänsynslös mot mattan han spinner med full mutter över stubbar stenar samt midre träd mm och ingen kam har åkt än trots ca 140 mil! De lilla vi jämfört mattorna är att m66 drar bättre overall men m770 är förmodligen bättre i pulversnö djup sådan. De jag sett av de mattorna /äver kör t) skulle jag valt m66.M66 är hal på led med inte i jämförelse med m770 för de kammarna är extremt mjuka. Alla tre farbröderna 153" m8000.Är lite tidsbrist och mattan fanns hemma så jag chansar. Tänkte ett tag på en M66 eller M770 men har förstått att dessa håller sämre än original. Challenger extreme ska ju tydligen hålla bra så jag hoppas den här inte är så mycket sämre.