Har portade cylindrar, upp borrad lite, trimm topp, grenrör, mappad så får nog me bensin, tändkil, vforce 3 insug mm kommer inte ihåg allt
Du skriver lite borrad då bör de va 840cc med wiseco kolvar antar jag?
Har du koll på vilka vikter du (tyngd) har och styrka på primärfjädrar och sekundärfjäder samt helixvinklar?
Om du har 840cc så behöver du inte ha så vansinnigt högt tillsag ber på porhöjdens såklart men inte mindre än 4300 om du vill ha rapp motor för rulle. Om man kan stå ut med 4700v så blir den mer rullig från stillastpående och krypfart åtiminstone med de står jag inte ut med, jag har 4200 och max 4500v ber på vilken primärfjäder jag kör.
Jag har också en pro rmk 800 2015.
Egenportad till rätt höga porttider med org borr 800cc
Trimtopp power addictive men har även en Bikeman 12,5:1 kompförhållande på Par tioppen och 12,2:1 på Bikeman.
Par toppen ger bättre bottendrag så den ger mer resning från stillastående och låg fart medans Bikeman ger tvärtom effekt. Org topp ligger mittimellan dessa toppar i register så den är bra.
Jag kör något moddad SLP pipa borttagen intern stinger och kortad 10mm.
V-force reeds från nyare Ho motorn.'
Hela 2,5gr tändkil för de är ett måste på en portad cfi 800 minst 2 graders kil.
Och såklart Powercommander.
Jag tror inte min ger mer än runt 160hk för pipans dragning är för krokig på dessa chassin så trimpipor ger ytterst lite bara någon enstak hk vs org. Till nästa säsång ska jag modda dit en Jaws pipa från nyare chassit för de är rakare och kommner ge minst 10hk.
Mina variatorprylar är lössnöinställda dvs lätta vikter och mjuk fjäder i primären.
Org polaris 10-68 vikter med en orange 165/310 fjäder. I sekundären kör jag allt från org 56/42 till 56/40 helix med svartvit eller svartrosa fjäder.Den kombon ger rapp motor mest pga lätta vikter min drar till 8400-varvstopp då o då om de går lätt och med 56/40 helixen ökar varvet hela tiden i farter över 80kmt pga 40 slutvinkel.
Tillslaget ligger med den något trötta 165/310 fjädern på bara 4200v och då blir den lite slö i starten så de ger inga rullekörningar att ringa hem om. Däremot Dotterns pro rmk 2013 har jag trimmat enbart för rapphet och den ger rullekörning enbart för att motorn varvar upp så fort, den ger bet mi ndre sluteffekt än min.
Den har portade cylindrar men inte höjda portar och 1 kg lättare vevaxel från nyare ho motorn samt snorlätta wössnerkolvar. Annar org pipa och org topp. Den är lika rapp som en E-tec 850 och går på rullen trots sämsta mattan för det Polaris serie 5 matta! Alltså den går lättare på rullen än min maskin som har en Pike 57mm matta i låga farter.