Man kan ju hoppas på det. Kanske måste göra ett byte till och se om det är så simpelt. Finns det någon rengöring man kan köra i för att få rent systemet riktigt?
Jo det var i de banorna jag landade i sent i går kväll. Jag börjar så för det är absolut enklast Såg att det fanns någon form av kylarrengöring som man kan rensa systemet med. Kanske räcker med rent vatten. Kan få tag på RO-vatten (avjoniserat) på jobbet och det har en viss renande effekt i sig så jag kan ju köra rent sånt vatten på slutet. Vissa nya glykoler (blandannat de som är OAT baserade) gillar ju inte kranvatten.Varför inte köra den varm med vanligt vatten i, töm ur, låt kallna och gör om tills det ser rent och klart ut det som kommer ut. Sen blandar du lite starkt med glykol när du ska fylla upp igen så du kompenserar för vatten du inte fått ut.
Ja de har du rätt i man ser tom att de är filspån som fastnat i magneten. Ts bör kolla om den är magnetisk med andra ord.Ser nästan ut som en änden på en såndär teleskopisk magnetpinne?
Skulle tro att exakt så är fallet. När du köper ny så kolla eller beställ ny bricka bakom impellern så du har rätt modell av den också. Skiljer mellan årsmodeller samt med och utan shot också tror jag. Kan motorn vara från en shot men dom flyttat över ditt gamla lock?Kan det vara så att det är en impeller för modeller med shot fast i ett vattenpumpshus som inte är för den impellern för jag ser på sprängskissen att den för shot har en lång pinne och det verkar vara någon magetgivare i locket. I så fall har någon på rotax monterat fel...