Mina tankar.
Har man bekymmer med fukt inifrån ska man ta en extra funderare på om man verkligen behöver "knytkängor" eller om stövlar typ Viking duger. Att det kan luftas lite uppåt längs benen hjälper en hel del. Har ett par Viking som nog börjar närma sig 10 års ålder som är hela fortfarande. Ska i och för sig skaffa nya nu då fodret börjar vara uppnött.
Har en skotillverkare inte begripit att plösen ska vara tät hela vägen upp, alltså att skon ska vara "vattentät" hela vägen upp, så köper jag den inte överhuvudtaget för den tillverkaren begriper sig bevisligen inte på skor. TOBE hade kängor för några år sen där plösen var lös en hel dm överst, då kan man ju lika gärna köra i tennisskor! Helt värdelöst!
Skoterskor ska vara höga! Byxorna ska inte hasa iväg ovanför för minsta lilla!
Till sist, skulle jag lägga 4-5 papp på ett par kängor så blev det definitivt inte skoterskor, då blev det ett par Jörnkängor eller Lundhags värsta vinterkängor eller motsvarande, då har du skor livet ut, (dom går nämligen renovera om sulan nöts ut eller något annat pajar), och du kan dessutom gå i dom om det skulle knipa! Man kan få betydligt mer för pengarna om man köper grejer som inte kommer från skotervärlden!