Polaris 650 indy 1991 primär krånglar.

raze1

Ny medlem
7 dec 2024
3
0
1
21
Dalarna
Hej, har en polaris indy 650 triple.

Jag har nyligen renoverat upp primären med nya bussningar och rullar å inget som glappar eller kärvar nu.
Och nu är det problem med att variatorn slår till alldeles försent närmare 7k ibland alternativt så vid 4-5k så åker skivorna ihop och då blir det som att skotern bara börjar böa och tappar ork. Vet inte om jag missat någon bricka/distans?
Inte hittat vad som kan ändra avståndet mellan skivorna.
Har inte mätt men uppskattar att det är glipar minst 3mm mellan skiva och rem. Känns som att variatorn ihop remmen sen så stannar det där.
Någon som har någon ide eller vad man lätt missar?

Guldfjäder, 10AL vikter , Ny Drivrem Ultimax MAX1105
30836

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.211
1.045
113
Stora Blåsjön
Till 100% så är bussningarna för tighta om du inte köpt original.
Prova om du kan röra skivorna ut och in utan rem och fjäder.

raze1

Ny medlem
7 dec 2024
3
0
1
21
Dalarna
ej original. Men utan fjäder och rem går skivorna fint ut och in. Inget som går trögt. Känns som tillslagsvarvet är för högt eller spelet mellan rem och skiva.
Läste nå om att knappt fick vara något spel/mellanrum alls. Fall den växlar för snabbt så den inte orkar nå mer och ökar inget i varv.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.211
1.045
113
Stora Blåsjön
ej original. Men utan fjäder och rem går skivorna fint ut och in. Inget som går trögt. Känns som tillslagsvarvet är för högt eller spelet mellan rem och skiva.
Läste nå om att knappt fick vara något spel/mellanrum alls. Fall den växlar för snabbt så den inte orkar nå mer och ökar inget i varv.
Har du locket på variatorn monterat då också?

raze1

Ny medlem
7 dec 2024
3
0
1
21
Dalarna
Nej det kanske jag inte gjort vart osäker nu. Får prova att ta bort fjäder och sätta dit locket igen å prova om det går smidigt fortfarande.