Enlig länken jag visade så ska triggern för vevaxeln jobba mot shoten, jag fattade de som den givaren gav impulser till tändning och shot men jag kan ha fel, de kan finnas en separat för shot i värsta fall. Man bör se på reservdelslistan om motorn har två picupp coil eller crank sensor eller vad de kallar de.
De får hoppas själva startorlindningen är ok men de nämdes inte som felkälla i länken så de är nog ovanligt fel.
Kollar man sprängskissen så ser jag bara en trigger (nr 3) men två olika statorer en för utan shot och ett för shot motor. Läs mer på usa forum så hittar du ev bekräftelse på att triggern kan spöka men magkänslan säger att picken funkar då motorn går bra. Löägg på ström direkt på startmotorn för att lista ut om den jävlas, ta ett bilbatteri med startkablar. Men för säkerhets skulle skulla jag ta lös alla kablar från startmotorn då för att inte skada stator eller andra elprylar.
Hittade en kort disku im felande shotr och där nämnde man även att triggern jobbar mot shot så den är misstänkt.
epc.brp.com