jodå dom går som fan..en nackdel är dämparna som är lite för klena,du kan även kolla variatorerna och insugningsgummina brukar spricka likaså gummit mellan förgasarna och luftburken.scrn skrev:jag har tänkt att köpa en ZL 600 -99, är det en bra skoter? vad är för och nackdlearna med den? krånglar dom mkt? säg allt ni VET om dom
ok, vad tycker du man ska betala för en ZL 600 99 som gått ca 500 mil?ZL_600 skrev:jodå dom går som fan..en nackdel är dämparna som är lite för klena,du kan även kolla variatorerna och insugningsgummina brukar spricka likaså gummit mellan förgasarna och luftburken.
Har hört att drivaxeln ska va klena på dom men varken jag eller min bror har behövt byta.
Annars har vi varit helnöjda med våra så om du inte kör så våldsamt så e de en fin maskin som håller många hundra mil!
ja gav 29 för minscrn skrev:ok, vad tycker du man ska betala för en ZL 600 99 som gått ca 500 mil?
Det är så på ALLA arctic cat tror jag. har hört att det är någon säkerhets grej så inte motorn skärSkotern beter sig lite konstigt... När man kör sedan och stannar så ligger motorvarver på 3-3500rpm typ 4-5 sek för att sedan gå ned till normalt... Är det så på zl600 eller tjuvar den luft någonstans?
Det är så på ALLA arctic cat tror jag. har hört att det är någon säkerhets grej så inte motorn skär
är då så på min zr 440.
min ext brukar ligga på 3.5k varv när man står still å så varvar den ner till 2k varv så dom flest ac gör nog så =)Skotern beter sig lite konstigt... När man kör sedan och stannar så ligger motorvarver på 3-3500rpm typ 4-5 sek för att sedan gå ned till normalt... Är det så på zl600 eller tjuvar den luft någonstans?
Dom drar soppa som tusan..