Sänka boggien på en mach1 -89

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Medans boggien ändå är bortplockad så tänkte jag sänka den lite men förstår inte hur jag ska gå tillväga.
Fästet längst fram fäster man ju även under fotstegen. Hur gör jag?

Det är även ett fäste i mitten, ska det också sänkas?

För/nackdelar med att sänka ner boggien?
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
?? Har ärligt talat aldrig hört talas om någon som vill sänka sin skoter (förutom dragracers)! Kan tyvärr inte säga just några fördelar med det. Som (ovan) den hänger sig bara du tittar utanför leden :rolleyes: ! Led åkningen blir kanske snabbare men oxå betydligt hårdare. Sänka skulle då ja aldrig göra, den är nog inte särskilt hög original heller! Nää jag röstar på höjning :)
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Hk mattan jag tror nog att bewra menar att sänka ner boggien från chassiet!?

Jag tycker det låter som en bra ide att sänka ner boggien:) Den blir bättre i lössnö och den ser lite finare ut;)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Du ska alltså sänka INFÄSTNINGEN till boggien. Då ska du alltså inte sänka boggien! Med andra ord... "Jag tänkte höja min mach 1a" Lr hur lynxdåren :rolleyes: ! Ok nu har vi rett ut de där! Det mittersa fästet behöver du inte röra. Inte främmre heller, har nog just ingen inverkan på attakvinkeln. Sedan vet jag inte hur mycket du planerat höja?! Om du ska förstärka och flytta ner hålen? Eller om du ska förstärka och montera vinkeljärn?! Ha'de
 

Bewra

Välkänd medlem
4 aug 2006
238
0
16
Piteå
bewra.hopto.org
Jo precis, sänka infästningen. var kanske lite otydlig.
Hursomhaver, jag har hört att höjer man bara bak blir det brantare attackvinkel eller så ställer sig mattan lite diagonalt och den får sämre fäste och så vill man ju inte ha.
Främre fästet är av någon konstruktion jag aldrig har sett och verkar vara svår att sänka, mittersta fästet vet jag inte heller hur jag ska göra.

Någon som gjort detta på ett PRS chassie som kan berätta?, skulle uppskattas.
Slänger även upp bilder sen så kanske man kan få någon idé.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Jag sänkte min mach1a 91- med prs chassit och borrade bara nya hål på mittersta fästet och satt plat järn som förlängning på bakre fästet värkar funka bara bra, nu ställer den inte sig på fotstegen när man trycker på gasen i djupsnön:)