Byte av Topplockspackning.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Köpte idag nya packningar till Blizzen. Killen som sålde dom sa:"2.2 kg och inge mer för då blir cyllen bågformad". Ja, hur vet jag när jag dragit åt 2.2 kg då? Har ingen instruktionsbok till Blizzen heller :( Vet att man ska dra åt korsvis men hur vet jag när jag dragit åt 2.2 kg?

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
Om du ska köpa en moment nyckel tycker jag att du ska satsa på den som var på den övre bilden för dom funkar bra och är lättanvända finns på Biltema för 498:- med 10års garanti.
De har även den sämre sorten med visare för 49.90:-

Senast redigerad av en moderator:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Norden_AN skrev:
Den på den undre bilden va ju inte lika exakt ;) ajja...kan man ställa in hur mycket man ska dra på en momentnyckel eller vadå?
Vet inte hur o-exakt dom sämre är dom kanske är så pass att dom funkar på tiondels kilo, om man nu inte vill lägga mer på ett bättre verktyg, men du kanske kan låna ett av någon.

Den där värre modellen kan du nog ställa på ett visst kilo eller Nm, den sämre ser du bara en visare på hur hårt du drar

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Om du känner på dej att du aldrig kommer att använda momentnyckel nån mer gång så kan du väl låna en av nån. Annars om det krisar så kan man ju ta 1meter långt rör å trycka på med badrums/köksvågen

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Har lånat hem en nu från Fordonsprogrammet på skolan. Behöver man dra en gång till efter man kört en gång eller sitter det hårt från och med att man sätter dit packningarna när den är kall till nästa byte?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Har lånat hem en nu från Fordonsprogrammet på skolan. Behöver man dra en gång till efter man kört en gång eller sitter det hårt från och med att man sätter dit packningarna när den är kall till nästa byte?
Nej du behöver inte efterdra något.