Åre vecka 9?

hilppari

Välkänd medlem
31 jul 2004
104
0
6
FINLAND
Tjena!

E de nån som ska dra iväg till åre vecka 9. o köra? jag o en polare drar iväg dit från Finland o hoppas på att få se andra skotertok hoppa runt där i "bergen" :)

cee ya there PEACE!
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Man vet aldrig jag har aldrig åkt uppe i Åre.
Skulle kanske va lite crazy att åka och träffa några likasinnade :)
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Tjena!

E de nån som ska dra iväg till åre vecka 9. o köra? jag o en polare drar iväg dit från Finland o hoppas på att få se andra skotertok hoppa runt där i "bergen" :)

cee ya there PEACE!
ja ja ska väll ut å åka bor i Järpen ligger presic inan Åre vi är väll ett gäng som brukar ut å kö!:D
 

Jocke47

Välkänd medlem
20 aug 2006
234
0
16
38
Falun
Ja någon tripp lär man ju göra i vinter iafl... antingen till Åre eller Sälen :) frågan är bara vart
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Orre, hur går det på fordon i Järpen? Är det mest skoterfolk eller är det "vanliga" där? Du kan ju tänka dig hur jag har i Sundsvall där det bara är folk som ska gå transport,karosseri,personbil och lastbil. Tror det bara är jag som ska flytta till er ;)
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
jo fan nordean. de e väll blandat är typ 3 st som inte är allt för skoter intreserade som ska gå översnö sen är väll resten skoter freaks hela bunten(Y). har vart å kollat på skoter å:p en snopro 440 -04;) förhoppningsvis afär på måndag. men jo då de går väll bra här å så:p hade bra!
 

mercedese230

Medlem
6 sept 2006
12
0
1
Alla Till Åre Vecka 9!! :d
För er som tänker komma till ÅRE och åka. Kan jag informera om att det från och med i vinter kommer att bli skoter förbud i hela området ända till storlien ca 6 mil och vad jag hört kommer det att kosta 150kr per dag, 950kr säsong för att åka på lederna.
surt sa räven!
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
För er som tänker komma till ÅRE och åka. Kan jag informera om att det från och med i vinter kommer att bli skoter förbud i hela området ända till storlien ca 6 mil och vad jag hört kommer det att kosta 150kr per dag, 950kr säsong för att åka på lederna.
surt sa räven!
japp stämmer det. eller det är på tal om de i alla fall:(
 

hardrocker

Ny medlem
2 jan 2006
2
0
1
I Åredalen (Edsåsdalen - Storlien) så är det betalled men i resten av kommunen är det fritt. I Kallbygden som ligger på norra sidan Åreskutan är det inte betalleder och då Kallbygden är lika stort som blekinge så finns det stora områden att åka på :)
 

hilppari

Välkänd medlem
31 jul 2004
104
0
6
FINLAND
tjena :)

börjar bli ett tag sen någon komenterat tråden :\

FINNS DET någon som e påväg till ÅRE VECKA 9??
 
4

426H

Skoterklubbarna där är ju på god väg att få till ett totalt skoterförbud i hela kommunen (utanför lederna). Reglering av skotertrafiken kommer att införas succesivt i hela kommunen enligt den plan som åre kommun tagit fram.

Ännu är det dock fritt fram eftersom nödvändiga lagändringar inte är genomförda. Den ledavgift som klubbarna (försöker) ta ut av besökarna från och med i år är inte heller laglig, bland annat är inte avtal med markägarna klara.

Sista chansen i år om man tänkt köra skoter i Åre alltså!