MXZ583 -98 köpråd

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
har hittat en billig mxz 583a, som jag blev sugen på...
Så jag undrar hur dom är att köra, hur mycket bränsle dom tar?? mm..
Och hur är en sån i jämnförelse med en Lynx Racing 454-98??
 

luggen2

Aktiv medlem
4 sept 2006
66
0
6
Boden
Har en mxz som jag är mkt nöjd med. Hyffsat lättkörd och drar inte allt för mkt soppa.
Men vilket pris är det på den?
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Har en mxz som jag är mkt nöjd med. Hyffsat lättkörd och drar inte allt för mkt soppa.
Men vilket pris är det på den?
den kostar ca 22000kr, och då är det ny matta på den, plast skidor, och enligt mätaren är den körd lite över 5000km...
Hur fort har du kört med din?? Hur stor tank är det på den??
 

LillJudas

Ny medlem
20 nov 2005
4
0
1
umeå
Tror att det är ca 40L tank på dem. Jag hade en formula 500 förra vintern å den gjorde dryga 150 efter mätaren, så dendära borde ju gå aningens fortare. Chassit är iaf grymmt lätthanterat och verkligen roligt å köra...
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
ok.... skall åka och titta på den nästa helg, så är det nåt speciellt man bör kolla på den???
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Jag har kört många fina mil med MXZ 583. Iof en 96:a, men men.
Har bara positiva saker att säga om den. Efter lättare modifiering av variatorerna så gick den kanonfint. Inte för att den orginal var dålig, men skillnaden blev ändå tämligen stor. Om man jämför mot Lynxarna 454 och 583 så går den ofantligt mycket hårdare än dessa, iaf min.

Det enda som kan vara lite knixigt är att starta den! men man lär sig efter ett tag: prima några gånger, startar sedan på andra draget, kasta dig på gasen och var med och pumpa annars dör den... Om du missar så är det bara att hålla full gas och dra 4.5 ggr så bluddrar den igång.

Soppaförbrukningen är ju som alltid otroligt mkt beroende på körstil. Vill minnas att jag hade ner min under 2 liter(hmmm var det 1,8 ??) på långtur.