Tillbehör Till Nyinskaffad Summit 800

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjenare

Jag har nyss köpt mig en Summit 800x 01 som jag förhoppningsvis får klättra lite med i vinter (se om tråd om vad som hände när jag köpte den i annan tråd)

Tänkte fråga er om ni har några tips på tillbehör och annat nyttigt som gör ägandet lite roligare, hittils har jag tänkte köpa bredare skidor till den om jag hittar några

Har ni några mer tips/tricks så skriv gärna
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Sv: Tillbehör Till Nyiskaffad Summit

Själv är jag lite i funderartagen på om man skulle införskaffa en GPS med kartstöd. Tror det kan vara till hjälp dels för att hålla orienteringen när man spårar i det fria och dels för att det kan vara kul att ha skoterledskartorna i elektronisk form. Men du kanske tänkte mer på skoterdelar?
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Sv: Tillbehör Till Nyiskaffad Summit

Reedspacers och en Dynoportpipa!! Sen är det bara att vifta adjöken till föföljarna:D
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Sv: Tillbehör Till Nyinskaffad Summit 800 ( 2001 ) ?

Vad rekomenderar ni för kolvar till summiten ?
Jag har kollat kompen i den när jag köpte den och den ligger på 10.0 på båda kolvarna.
 
Senast redigerad av en moderator:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
mja snopro är säkert helt okey men man vill just ha hela cylindrarna sönderrepade för att man försökte spara några kronor

var köper man cudney i sverige?
 

Former Summit

Aktiv medlem
20 okt 2005
52
0
1
Luleå
Mitt tips är att du lär dig använda summiten fullt ut...........
skit i att trimma eller modifiera skotern.
få den att fungera som den skall helt standard då har du en helvetes rolig skoter.

Blir du kung på att köra en summit så har du aldrig tråkigt när du är ute och kör.

obs! en grej kan jag hålla med om det skulle sitta hillside skidor på den som standard.
sådana skidor som breddar innåt men inte utåt.


lycka till

former summit
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Mitt tips är att du lär dig använda summiten fullt ut...........
skit i att trimma eller modifiera skotern.
få den att fungera som den skall helt standard då har du en helvetes rolig skoter.

Blir du kung på att köra en summit så har du aldrig tråkigt när du är ute och kör.

obs! en grej kan jag hålla med om det skulle sitta hillside skidor på den som standard.
sådana skidor som breddar innåt men inte utåt.


lycka till



mjo....jag skulle behöva ett par bredare skidor till den, men har inte hittat några än.......