lättaste sättet att tömma ur kylarvätskan?

R

Robin

ao, fattade inte rikgtigt :S men några trippel pipor blir det inte för mig inte, har hört att monoblock motorn inte gillar pipor och i många fall säger ifrån med vevaxel ras... :S
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
om du tar en titt under huven på xcren så ser du att mitten cylindern har en kortare pipa (pga r-rörets utformning) än dom två andra summasumarum av de e att motorn ej kan vara korekt avstämd och dom 2 yttercyllarna är grovt "safe" vad gäller mottryck
men de e ju upp till var och en om man vill vara laglig eller ej:D :D :D
 
R

Robin

ao du menar så... men tror inte heller att motorn skulle må så bra om rören var lika långa och därmed måste ju dom yttersta ha en rak kant (menar som ett stort E... skulle se ut typ --E om ni fattar) vilket skulle ge stort motstånd för avgaserna
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
ao du menar så... men tror inte heller att motorn skulle må så bra om rören var lika långa och därmed måste ju dom yttersta ha en rak kant (menar som ett stort E... skulle se ut typ --E om ni fattar) vilket skulle ge stort motstånd för avgaserna
du har alldrig sett ett sk "ormbo" eller "extraktor g-rör" va?
om man skulle ha ett g-rör som ser ut som ett E så kommer ju problemet att kvar stå efftersom cyl 1 och 3 fortfarande har en längre "pipa"
det man skulle tänka sig om man skulle optimera en singel pipa tillen trippel e att om man använder sig av samma böjj som 1 och 3 har även till 2an med böjjen uppåt på så sätt blir expantions kammaren lika på alla cyllarna och mot trycket lika
håppas att du för stod:cool: