Jag håller med!Bombardiers engångs flaskor som räcker precis till ett olje byte då slipper man mäta hur mycke det ska vara. Den tycker JAG är bra
ATF olja är hygroskopisk, vilket innebär att den drar till sig vatten = Undvik i skoter växel lådan då den ständigt blir varm och kall osv osv vilket leder till kondensbildning = vatten osv osv.Jag funderar på om ATF-olja inte skulle vara väldans lämplig ?
Har "kedjedriven" fördelningslåda (ganska likt kedjehus på skoter ?) på bilen som ska ha ATF-olja...
bytesintervallet på denna är 6000 mil vilket innebär att sådan olja borde funka en skotersäsong också ?
Rätta mig gärna om jag har fel.
Panther 550 har ju backväxeloljans största uppgift i kedjehuset är att kyla kedjan.. lagren i k-huset är kapslade... om man inte har backväxel såklart
Hur mycket kostar en sådan flaska. Kör nu på transmisionsolja till motorcykel.Bombardiers engångs flaskor som räcker precis till ett olje byte då slipper man mäta hur mycke det ska vara. Den tycker JAG är bra