Polaris Indy rxl efi -92?

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
vad jag vet så funkar polaris gamala efi bra tills den börjar krångla då kan det bli ett h-vete. skulle hellre titta på en annan skoter om jag va du det är inga bra motorer polaris gamm-tripplar

R

Robin

om man vet vad man håller på med så är nog inte efi så jobbigt om det trasar sig någonstans...

Rirro

Välkänd medlem
26 jan 2006
120
0
6
Gnärsp
Köp skotern och kör med efi tills det börjar krångla! (Om det börjar krångla) å byt till fögasare

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Okej, vet inte om killen som har den säljer den, men om han gör de så kanske ^^ har typ ny 38mm matta,enkel och
dubbeldyna,back,crosshuv+orginal,cross styre+orginal, variator kit :p sen så tror ja han har trimmat den lite ;) :p får se vad som händer, kan eventuellt få de för runt 20 om han säjer den

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
tycker att det är ca 5-10000:- för mycket för en rxl, oavsett hur fin den än är. för 20 så får du en betydligt bättre maskin än en rxl.

gargmel

Aktiv medlem
20 aug 2006
76
0
6
gästrikland
tja, jag har haft min i 3 år utan problem.

(ett "gummiskydd" i ett hål under tändplattan låssnade så det kom upp skit så lysspolen gick varm och blev trasig förra säsongen)

jag har fräscht batteri, bytt dämpare och
"fixat variatorn", å bytt matta, den startar alltid på andra rycket,
backen är eftermonterad och funkar bra

20000:- låter lite mycket men....

den går bara bra för mig iaf

allt snack man läser om att EFI-n krånglar på olika forum vet jag inget om!!!

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
vad för skoter ska ja isåfall satsa på? vill helst ha en lång så man kommer fram och hyfsad bensinförbrukning så man har råd att köra

R

Robin

och du vill läga ut max 15 0000? då har du ju rxlen, sks, kanske någon som slumper bort en gammal summit, phazer lång, osv :D förlängd corba kanske,

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
då ska du nog satsa på gamla summit. Det är nog det närmaste "mountainmaskin" du kan komma i den prisklassen.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
EFI är det mycket rykten kring och det finns många som bytt till förgasare för att de inte fattar eller ids lära sig. Däremot kan man ju göra fynd genom att köpa en RXL med "trasig EFI"... Det går att få ut felkoder och det går att mäta upp givarna - inga problem och bra mycket enklare än att hålla på att bestycka förgasare osv för att få motorn att gå bra under olika förhållanden.

En RXL går rätt hårt även med dagens mått mätt och det är klart att folk har utnyttjat effekten också... Men över 12-15.000 skall man nog inte gå, det finns modernare skotrar i samma prestandaklass för ca 20.000 och uppåt och då är det andra bullar vad gäller chassi etc.

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
om du köper an gammal skoter så får du räkna med attt du måste renovera den för ca 3-4tusen kronor
Hehe det är inte säkert att man måste göra det...jag hade en Rxl -92 :) den krånglade aldrig.Rxl är en ganska fin skoter min satt efi kvar på och den startade alltid på andra rycket.

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
det är inte efi:n jag klagade på men de kan vara andra slit delar. tex fäderklakar, tändstift, tändhattar, variator rem, plastbelag , slides, dynöverdrag,renovera variatorerna,
listan kan bli lång.
men kolla så att primär variatorn är i bra skick oftast rullarna som börjar bli platta o slitna.
sj köpte jag 3 rullar till min Xlt i fredags för 702 kr inte så billigt.