Xtc 500

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
testade en Vmax 700-99 i vintras.....blev biten&har nu köpt mej en xtc 500

Är det stor skillnad i gången på dessa maskiner eller kommer jag att bli besviken på draget i min 500?

J

Jona$

Om du tror att 500vs700 är rejäl skillnad så är svaret ett skarpt ja, släng i 700:a rovan istället och pipa så kommer du iaf upp i 130hk

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Om du tror att 500vs700 är rejäl skillnad så är svaret ett skarpt ja, släng i 700:a rovan istället och pipa så kommer du iaf upp i 130hk
Så jag kan inte skrämma mej själv på lederna med denna då??

Blir frånåkt som skit mot dom som har 700or??

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
Så jag kan inte skrämma mej själv på lederna med denna då??

Blir frånåkt som skit mot dom som har 700or??
jo du blir frånåkt i allafall på sjön men på leden beror det ju mycke på vem som sitter bakom styret ;) men 700:an kör nog ifrån dig där också

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
är du bra på att köra så kör du bort 700or jag har en 500 och en kompis som haft en 700 och ända stället där han drog ifrån var efter isen överallt annars hängde jag på eller drog ifrån. din 500 är mycket smidigare jämfört mot hans och klippet är inte allt för dåligt jag har haft ruskigt roligt med min maskin. och jag fick då iallafall så att min flickvänn fick en fartrand i trollorna.

J

Jona$

är du bra på att köra så kör du bort 700or jag har en 500 och en kompis som haft en 700 och ända stället där han drog ifrån var efter isen överallt annars hängde jag på eller drog ifrån. din 500 är mycket smidigare jämfört mot hans och klippet är inte allt för dåligt jag har haft ruskigt roligt med min maskin. och jag fick då iallafall så att min flickvänn fick en fartrand i trollorna.

smidigare? för att den har en till cylinder på vad 3kg?
Och din flickvänn må vara lättskrämd om hon ger vika redan vid en maskin på runt 87hk såvidare du inte körde på e4:an i motsatt trafik:D

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
Din polare kanske inte ä nån lirare på att köra fort på skoter efter led isånnafall

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
På leden bör du inte bli efter om du kan köra. Det är ingen större skillnad upp till 90-100kmh. Men därefter är du helt rökt! Det du borde göra är att köpa en matta med lite högre kammar till den, 19mm gör ingen glad!:) Sen är ett par bättre skidor att föredra. Gör du det så kommer du att bli riktigt nöjd!

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
På leden bör du inte bli efter om du kan köra. Det är ingen större skillnad upp till 90-100kmh. Men därefter är du helt rökt! Det du borde göra är att köpa en matta med lite högre kammar till den, 19mm gör ingen glad!:) Sen är ett par bättre skidor att föredra. Gör du det så kommer du att bli riktigt nöjd!

Sitter en nästan ny racing matta på den....icke orginal 19mm

Gillar skarpt att den hoppa igång på första rycket oxo 8)

Nu fattas bara snön

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
Din polare kanske inte ä nån lirare på att köra fort på skoter efter led isånnafall
inte vet jag men två brukar då tävla i backe så inte är dom så dåliga. och min flickvänn kanske inte bryr sig om det går 100 efter isen men när det går lika fort efter led de är då de brukar skrika bakifrån

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
har för mej att säljaren sa att det satt en ny variatorrem ......småtestade den lite på lilla snön som fallit.....när den står på tomgång så är det ett gnisslande ljud från remmen (tror jag)

Kanske ska köra lite mer med den&se om det släpper?

J

Jona$

när remmen är ny brukar man släppa på shimsbrickorna för att den ska rammla ner en bit

gör så här:

Kolla om remmen ligger över på sek, om den gör det finns det 3st skruvar på baksidan av sek, ta då bort shims där så att remmen lägger sig jäms med och vips går den tyst igen