skoter tips?

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
hej, ska köpa skoter men ja vet inte vad som är bra å inte vill att den ska iaf gå hyfsat i lössnö, gå å hoppa me å bra efter led :) kom med förslag!!!!! pris klass ca 45 - 60 tusen
tack på förhand mvh//skojter_
 

duckhunter

Medlem
3 nov 2005
34
0
1
Umeå
"EdgeX 800 VES -02-03"

Men driver du med han???? Ska han handla en gammskoter tycker du?
För 60 loppor får du betydligt fräschare maskin än en gamm-edge!
tex, pro xr, firecat, tidig rev osv......
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
tackar för alla svaren .. :) har nog siktat in mig på en firecat el rev nån som har några för och nackdelar om dom 2? :)
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
För å nackdelar. F-6an vet jag ingenting om.

Rev nackdelar:
*Klen i framvagnen om man skulle köra på en sten så blir den sne å spricker lätt
*Lite mjuk stötdämparscimsning om man ska hoppa å leka
*Dyra reservdelar
*Mycket spårkänsliga skidor original

Rev fördelar:
*Dom korta går hyffsat bra i lössnö fast det är en kort skoter
*Mycket skön körställning (Ståupp ställning)
*Lätt hanterlig

Jag har själv kört rev förra sesongen och är mycke nöjd med skotern så jag rekomederar revén

Någon annan kan ju säkert ochså fylla på lite för å nackdelar. Jag har säkert glömmt många grejer att skriva om
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
"*Klen i framvagnen om man skulle köra på en sten så blir den sne å spricker lätt" ?

Vilken skoter blir inte sne om man dänger in i en sten eller dylikt? Framvagnarna är ju numera gjorda så dom ska gå sönder innan chassiet viker sig.
 
E

ejwbegysv

Finns förstärkningar att köpa av BRP för framvagnen på Rev:arna... Finns mycket att läsa på dootalk.com om sånt...
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
"EdgeX 800 VES -02-03"

Men driver du med han???? Ska han handla en gammskoter tycker du?
För 60 loppor får du betydligt fräschare maskin än en gamm-edge!
tex, pro xr, firecat, tidig rev osv......
Det är inget fel på Edge och dom ligger bätre i pris än dom du tar upp och eftersom jag själv kör en EdgeX 800 Ves -02 så VET jag vad dom går för och innan du kommer med dumma komentarer så kan du ju tänka dig för lite!
Man får ingen ny skoter för 45-60000 kr så det är "gammskoter" det gäller om du inte har märkt det!!!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Vadå? påstår du att han inte får en REV för 60 000 som han vill ha? klart som fan du får en rev för 60 000. Visst fan är de inge fel på din Edge fast fick jag välja hade jag valt reven direkt.

Det är inget fel på Edge och dom ligger bätre i pris än dom du tar upp och eftersom jag själv kör en EdgeX 800 Ves -02 så VET jag vad dom går för och innan du kommer med dumma komentarer så kan du ju tänka dig för lite!
Man får ingen ny skoter för 45-60000 kr så det är "gammskoter" det gäller om du inte har märkt det!!!
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Vadå? påstår du att han inte får en REV för 60 000 som han vill ha? klart som fan du får en rev för 60 000. Visst fan är de inge fel på din Edge fast fick jag välja hade jag valt reven direkt.
Dock var det inte killen jag citerade som gjorde No-brainer inlägget om Edge. Nån Duck.... något, som gjorde det.

Man kan få en Edge 02 för runt 45-50 kanske. Om det nu var 45-60 spannet trådskaparen frågade efter tips på vad är det då som du hakar uppdig på när nån rekommenderar något som håller sig där?

Slår ett slag för Polaris jag med och rekommenderar Edge X 600 -02
2002 var den framröstad bästa ledskoter, året efter var den med i toppen som enda 600:an. Det säger endel, om man inte vill lägga 20K extra på något nyare, som kanske inte är bättre?

Går att få 2001:eek:r billigare ändå men fanns några barnsjukdomar på dom som inte var kvar 2002.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Som jag sa det är inge fel på edgen hade jag haft 45 tusen hade jag nog sattsat på en Edge men om jag hade haft 60 000 hade jag valt reven.
Men på han lät de som han inte skulle haft råd med en REV.
Men visst fan Edge är en riktigt fin och trevlig skoter :) jag som gillar polarisen.
Edge är ett rikigt bra exemplar på trådskaparens krav :p

Dock var det inte killen jag citerade som gjorde No-brainer inlägget om Edge. Nån Duck.... något, som gjorde det.

Man kan få en Edge 02 för runt 45-50 kanske. Om det nu var 45-60 spannet trådskaparen frågade efter tips på vad är det då som du hakar uppdig på när nån rekommenderar något som håller sig där?

Slår ett slag för Polaris jag med och rekommenderar Edge X 600 -02
2002 var den framröstad bästa ledskoter, året efter var den med i toppen som enda 600:an. Det säger endel, om man inte vill lägga 20K extra på något nyare, som kanske inte är bättre?

Går att få 2001:eek:r billigare ändå men fanns några barnsjukdomar på dom som inte var kvar 2002.
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
ha köpt skotern nu :D de vart en : artic cat f7 - 05 :D hamnade dock i 74 tusen de var rätt så oväntat
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Som jag sa det är inge fel på edgen hade jag haft 45 tusen hade jag nog sattsat på en Edge men om jag hade haft 60 000 hade jag valt reven.
Men på han lät de som han inte skulle haft råd med en REV.
Men visst fan Edge är en riktigt fin och trevlig skoter :) jag som gillar polarisen.
Edge är ett rikigt bra exemplar på trådskaparens krav :p
Jag tycker att du ska ta och läsa en gång till å sedan tala om för mig vart jag skrivit att han inte har råd! Och sen är det ju så att många inte vill betala mer än dom behöver i onödan + att alla delar inte din eller min smak så vad fan gnäller du om? låt folk rekomendera det dom tycker är bra och prisvärt så kan trådskaparen/na fatta egna beslut! Och som du kanske ser så har han inte valt varken ditt eller mitt förslag så sluta gnäll på andra och sköt dig själv!!!:(