Polaris Pro X -03 Regga.

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Tjena
Såg en annons på en Pro X 600 -03 som endast är körd 150 mil, det var tänkt att han skulle köra på bana med den nån sesong och sen skrota den, men det blev aldrig av, så han tog och slog in ett nytt chassi nummer från en -88 sks 650, hans sa attd var laglig, det som var dåligt, var juh då attd en stod som en -88 sks 650 i papprerna. Då tänkte jag, varför inte regga om den till pro X 600 -03 igen?

Hur ska ja göra då om jag ska regga om den?
Hur mkt skulle det kosta ungefär?
Finns det några nackdelar?
Är det lagligt, det han gjorde?(Slog in ett nytt nummer)

Tack på förhand//MVH Simon

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Om du har en oreggad skoter ifrån tex usa så kostar det 5.000:- att köpa papper till den .Så det blev säkert billigare att göra så som han har gjort.

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
''Tro vad bröderna grip säger om det står att det är en -88 medans den ser relativt ny ut...'' Vad menar du med det?
Jonasadolfsson, vart ska man ringa in då för att fixa nya papper till den då?
Den har juh typ inget riktigt ramnummer?
Edit: Den var såld, + att det aset ljög för mig ''Ne, det är inget hopplock.!'' haha sen sa jag ''' Ok, äre ett edge chassi i den kanske?'' sa jag å då blev han tyst, å sen sa ja hej då:D

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
''Tro vad bröderna grip säger om det står att det är en -88 medans den ser relativt ny ut...'' Vad menar du med det?
Edit: Den var såld, + att det aset ljög för mig ''Ne, det är inget hopplock.!'' haha sen sa jag ''' Ok, äre ett edge chassi i den kanske?'' sa jag å då blev han tyst, å sen sa ja hej då:D
Om du importerar en skoter ifrån usa lr nå så kan man ringa till polaris sverige sen fixar dom alla papper man behöver och du får pejja 5.000 sen är det bara att besikta men och regga

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Om du blir stoppad av polisen med den skotern, sen kollar dom upp regnummret och där står det -88 årsmodell men när dom tittar på den så ser den bra mkt nyare ut än så? Borde se lite skumt ut imo..

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken

Aningen oseriöst att sätta ut en annons på en PRO-X -03 när det är en Edge. Killen borde väl ha skrivit i annonsen att det var ett ihopbygge.

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Ett inlägg i debatten:
Vad är det man vill uppnå?
Att kunna köra omkring med en skoter?
Att kunna köra omkring med en skoter och klara sig vid en poliskontroll?
Att kunna köra omkring med en skoter och klara sig vid en poliskontroll och ha en GÄLLANDE försäkring där bolaget inte tvekar vid en skada. (Personskada)?

Jag föredrar det sista och då fungerar det nog inte att ha en -88 reggad Pro X ? Dom är ju faktiskt inte dumma skadereglerare, särskilt inte om dom blir mistänksamma.