Finns det många som kör edge ?

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har en edge 700 -01 en mycket lättkörd maskin som ett strykjärn på leden, dock med 38 matta nu så nu kan man faktist lyfta skidorna över alla knölar. Ska bara fixa annat styre och dämparn bak

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Finns det många som kör edge ? Vad tycker ni om dom?
Edge X600 2002 Kör jag, är helnöjd. Vet faktiskt inte vad man skulle vilja ha för någon annan, den är perfekt för det jag kör och den är rätt rapp.
Blev glatt överraskad idag vad den går, när man rastade den i nysnön på gräsmattan =P

Last edited:

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Jag har efter många år av bil och motorcykel intresse tagit steget in på snöskotermarknaden också..... Min något ovanliga motorväg började med att jag lade varje krona jag tjänat på diverse sommarjobb på en motorcykel samma dag som jag hade uppkörningen.Det är den 4:e juli och jag fyller 19 idag. Jag har uppkörning och hade beställt en Suzuki Gsx 600F till samma datum.Något nervös när "Uppkörningsmannen" gick igenom hela dagen och vad han tyckte. Till slut sade han- jag ser att du fyller år idag?jag- mmmmhan- ja jag får väl säga grattis i dubbel bemärkelse då!Åkte direkt till alviks mc och plocka ut hojen...Efter att fått jobb så inföskaffades på hösten en liten blå golf 93:a med hela 90 pigga kusar.Den byttes dock bort sommaren (efter då jag fick fast anställning på jobbet) mot en volvo s40 T4 med 200hk turbo. Köpte på höste en till motorcykel en honda vf750c magna v4:a motor på 88hk och 0-100 på 4sek för en custom hoj hahaha aldrig blivit så positivt överraskad någongång! Vilket j*vla drag.Sedan så såldes båda hojarna och T4:an och en Mitsubishi Pajero sport införskaffades för att den var stor och manlig ;-)Året efter det så införskaffades en till honda magna då saknaden blev för stor och nya pipor beställdes från USA så den låter som en v8 nästan.Vilket leder mig fram till denna höst. Jag har fyllt 25 och premierna börjar äntligen sjunka. Tjejen som varit min sedan vi var 17år tyckte att vi kanske skulle skaffa skoter, puss gumman -sade jag och 4veckor senare så åkte vi och kolla på en Polaris Edge 800X -2002 den hade bara gått 190mil och var i nyskick. Visst visst tänkte jag hur många gånger har man inte åkt runt hela sverige och kollat på diverse saker under falska förhoppningar, men men...Så kom man äntligen fram och skulle inspektera skotern. Fanns inget snack om saken skoterj*veln var ju knappt rörd, kollade igenom den försäkerhets skull och affär gjordes.Idag är det den 1/11-06 och ikväll tas min oskuld på skoter om man tänker på att jag äger en egen nu....Hoppas min lilla historia gav någon en bra stunds läsning! (hoppas mitt jobb inte förstör radindelningen)